آیین نوروزگاه در ۸ روستای شهرستان کوهسرخ برگزار می‌شود

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کوهسرخ از برگزاری ۸ آیین نوروزگاه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، رضا ربیعی امروز دوشنبه 22 اسفندماه 1401 با اعلام این خبر افزود: شهرستان کوهسرخ که به بهشت پنهان خراسان شهرت دارد، در حال آماده شدن برای میزبانی از گردشگران و مسافران نوروزی با برگزاری نوروزگاه‌های متنوع روستایی است.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کوهسرخ ادامه داد: در 8 روستای این شهرستان نوروزگاه‌ها با برنامه‌های متنوع از جمله بازارچه‌های موقت فروش محصولات صنایع‌دستی و سوغات، بازی‌های آیینی و سنتی، مسابقات و جشنواره‌های بومی و محلی برگزار خواهد شد.

ربیعی تصریح کرد: در سه روستای طرق، قراچه و کریز به ترتیب جشنواره حلوا مغزی، جشنواره غذاهای محلی و جشنواره آش کوریا در روزهای پایانی و ابتدای سال آینده برگزار خواهد شد.

او اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره‌ها احیای غذاهای سنتی و بومی، معرفی آداب و رسوم و فرهنگ اصیل ایرانی و اشاعه فرهنگ غذا از مزرعه تا سفره و فرهنگ‌سازی استفاده از غذاهای سالم در بین عموم مردم است.

شهر ییلاقی ریوش و شهرستان کوهسرخ دارای محصولات متنوع و ارگانیک کشاورزی با بیش از 30 اثر طبیعی و تاریخی مقصد مناسبی برای گردشگران و مسافران است.

شهر ریوش مرکز شهرستان کوهسرخ از مشهد مرکز استان خراسان رضوی 230 کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401122277033

برچسب‌ها