قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد میراث تمدنی ایران است

استاندار لرستان در مراسم افتتاحیه ستاد نوروزی استان، قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد را میراث تمدنی ایران دانست.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، دکتر فرهاد زیویار امروز چهارشنبه ۲۴ اسفندماه گفت: قلعه فلک‌الافلاک فقط یک بنای تاریخی نیست و فارغ از قدمت دیرینه آن نماد فرهنگ، هنر، قانون‌مداری، شجاعت و ولایتمداری مردم لرستان است و یکی از میراث تمدنی ایران و جهان محسوب می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر لرستان اظهار داشت: این میراث تمدنی هنوز در لرستان زنده است کما اینکه سال گذشته رتبه چهارم نقاط پربازدید ایران را کسب کرد و امسال نیز همچون سالیان گذشته مبنای کار گردشگری استان روی قلعه فلک‌الافلاک متمرکز شده و این مجموعه تاریخی، فرهنگی در همه بخش‌های تاریخی، معماری، گردشگری، مردم‌شناسی، باستان‌شناسی، صنایع دستی و هر آنچه که برآمده از فرهنگ مردم هنرمند و مهمانواز لرستان است، حرف برای گفتن دارد.

استاندار لرستان تاکید کرد: وجود دو بخش شاخص باستان‌شناسی و‌ مردم شناسی در این قلعه عظیم مصداق وجود یک فرهنگ اصیل و غنی در لرستان است که هر سال زنده‌تر و پرطرفدار می‌شود و مورد احترام گردشگران داخلی و خارجی است.

زیویار ادامه داد: به منظور استقبال شایسته از مسافران نوروزی و‌ گردشگران داخلی و خارجی، پیرو فرهنگ مهمانوازی که خود بخشی از فرهنگ این استان است درصدد ایجاد یک محیط مفرح، شاد و متنوع برای مهمانان نوروزی هستیم و انشالله متقاوت‌تر و بهتر از همیشه خدمات‌رسانی خواهد شد.

او بیان کرد: در ایام نوروز، مجموعه تاریخی، فرهنگی قلعه فلک‌الافلاک علاوه بر موزه‌های مردم‌شناسی و باستان‌شناسی که به منظور ارائه میراث مادی و‌ معنوی مردم هنرمند و ولایتمدار استان لرستان مورد بازدید قرار می‌گیرد، تولیدات صنایع‌دستی هنرمندان استان نیز در قالب بازارچه دائمی به مردم و مسافران ارائه خواهد شد.

استاندار بر رعایت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و افزود: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار خوبی است برای ارائه برنامه‌های فرهنگی به منظور استفاده از فضیلت‌های این ماه پر خیر و برکت که باید در دستور کار قرار گیرد.


انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401122430914

برچسب‌ها