83 پروژه گردشگری در آذربایجان غربی ساخته می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۸۳ پروژه عمرانی با اعتبار 690 میلیارد ریال در حال ساخت بوده که تاکنون 270 میلیارد ریال از اعتبارات استانی به آن اختصاص یافته و از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور نیز 60 میلیارد ریال تاکنون اختصاص یافته است.

به‌گزارش میراث آریا روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مرتضی صفری 24 اسفند 1401 با اعلام این مطلب اظهار کرد: امسال ۱۵۸ مورد موافقت اصولی صادر شده که عملیات عمرانی ۵۲ مورد آن با 49 هزار و 700 میلیارد ریال حجم سرمایه‌گذاری و 1126 نفر اشتغال آغاز شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با بیان اینکه در استان ۲۷۴ واحد گردشگری از جمله دفاتر و مراکز تفریحی، مراکز سلامت، مجتمع گردشگری، هتل و اقامتگاه‌ها و... وجود دارد، گفت: در سطح استان 2183 اتاق با 5166 تخت اقامتی وجود دارد که نوروز امسال آماده میزبانی از مسافران هستند.

او با بیان اینکه 1749 اثر در آذربایجان غربی ثبت ملی شده که از این تعداد 1576 مورد مربوط به بنا و محوطه تاریخی و ۸۷ مورد اثر ناملموس است، ادامه داد: نوروز امسال صد بنای تاریخی اعم از موزه و تفرجگاه‌های سطح استان آماده بازدید گردشگران هستند.

صفری تصریح کرد: آذربایجان غربی دارای آثار تاریخی ثبت جهانی همچون کلیسای زور زور ماکو، قره‌کلیسا چالدران، تخت سلیمان تکاب است و پرونده ۲ اثر تپه حسنلو نقده و بسطام چایپاره در فهرست موقت ثبت جهانی یونسکو قرار گرفته است، همچنین ۲۰۰ اثر از جمله بنا، تپه و محوطه تاریخی در استان نیز شناسایی و برای ثبت ملی در مرحله تکمیل اطلاعات هستند. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011224378390

برچسب‌ها