تاسیس تشکل اقامتگاه‌های بوم‌گردی در زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از تاسیس تشکل اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، سید سعید صفوی روز پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ گفت: ایجاد تشکل اقامتگاه‌های بوم‌گردی در بحث نظارت بر راه‌اندازی اصولی و آئین‌نامه‌ای اقامتگاه‌های بومگردی، کیفیت خدمات، نرخ‌گذاری پذیرایی و اقامت در آنها ما را یاری کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: تاسیس این تشکل علاوه بر توسعه گردشگری روستایی در سطح استان، به رونق صنایع‌دستی و معیشت روستایی و نیز احیای فرهنگ و سنت بومی محلی روستاهای استان کمک خواهد کرد.

او گفت: گردشگران امروز با گرایش‌های جدید در پی تعامل و ارتباط با جامعه محلی هستند تا اصالت فرهنگی و تاریخی منطقه را به معنای واقعی آن درک کنند. جای خالی آموزش در اقامتگاه‌های بوم گردی حس می‌شود و باید برای صاحبان اقامتگاه‌های بوم‌گردی کلاس‌های آموزشی برگزار شود.

صفوی بیان کرد: معمولآ مسافران دوست دارند که تجربیات خود را درباره سفر با افراد دیگر به اشتراک بگذارند. پس اولین قدم این است که برای اقامتگاه خود یک وبسایت، صفحه اینستاگرم و یا یک وبلاگ آنلاین آماده کنید. ارتباط درست با مسافران قبلی و فراهم کردن فضایی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات، به وفادار ماندن آنها کمک می‌کند.

او گفت: تعدادی از بیلیبوردهای اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان در اختیار صاحبان اقامتگاه‌های بوم‌گردی قرار می‌گیرد تا اقامتگاه‌های خود را در آن تبلیغ کنند.

بهره برداران اقامتگاه‌های بوم‌گردی باید با راهنمایان گردشگری در تماس باشند تا این بلدهای محلی و مترجمان تمامی ابنیه تاریخی و مناطق طبیعی استان را به گردشگران معرفی کنندتا میزان ماندگاری افزایش یابد.

کامیار اسکندریون در این جلسه گفت: گردشگران بسیاری غیر از هتل‌های چهار و پنج ستاره به اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز نیاز دارند و محل اقامت خود را از میان این اقامتگاه‌ها و خانه‌های روستایی انتخاب می‌کنند؛ از همین رو توجه به جایگاه، ساختار و استانداردهای این اقامتگاه‌ها دارای اهمیت است.

دبیر جامعه هتلداران ایران افزود: با این همه تاکنون این بخش مهم از اقامتگاه‌های ایران صاحب تشکل خاصی نشده‌اند که امیدواریم به زودی این مشکل رفع شود و این بخش هم دارای تشکل شود.

او بیان کرد: وجود این اقامتگاه‎های بوم‎گردی به دلیل فضای متفاوتی که نسبت به هتل‎ها و اقامتگاه‌‎های رسمی دارند موجب حضور گردشگران و ماندگاری و اقامت بیشتر آن‌ها در شهرستان‌ها افزایش یابد.

 انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011225931287

برچسب‌ها