جزئیات اسکان زائران نوروزی در حرم حضرت معصومه(س)

مدیر حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) جزئیات اسکان زائران در حرم مطهر را در ایام نوروز ۱۴۰۲ تشریح کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، حجت‌الاسلام صفر فلاحی بیست و ششم اسفندماه ۱۴۰۱ در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در ایام نوروز ۱۴۰۲ زائرسرای کوثر واقع در صحن جوادالائمه (ع) حرم مطهر هر شب با ظرفیت ۴۰۰ نفر به زائران خدمات اسکان ارائه می‌دهد. 

مدیر حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) ادامه داد: با توجه به مراجعه زیاد افراد برای اسکان شبانه در حرم مطهر، شبستان نجمه‌خاتون با ظرفیت حدودی یک‌هزار تا هزار و ۲۰۰ نفر به این امر اختصاص خواهد یافت و همچنین با افزایش تقاضا، بالکن غربی شبستان امام خمینی(ره) نیز شب‌ها در اختیار زائران قرار خواهد گرفت. 

او افزود: پذیرش اسکان در داخل حرم مطهر از ساعت ۱۹ آغاز می‌شود و اسکان نیز از ساعت ۲۱ تا ۷ صبح خواهد بود و زائران می‌توانند از فضاهای تدارک دیده شده در داخل حرم مطهر برای استراحت استفاده کنند. 

حجت‌الاسلام فلاحی گفت: ستاد اسکان زائران استان قم هم برای راحتی زائران در حرم مطهر مستقر خواهد شد تا برای اسکان زائران در مدارس آموزش‌وپرورش و اقامتگاه‌های تحت نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم هماهنگی‌های لازم انجام شود و زائران برای اسکان به مکان‌های تدارک دیده شده در سطح شهر هدایت شوند. 

مدیر حرم حضرت معصومه (س) بیان کرد: زائران می‌توانند برای ثبت‌نام و هماهنگی اسکان خارج از حرم مطهر به دفتر ستاد اسکان استان قم در حرم مطهر در حجره ۳۵ صحن امام رضا (ع) و برای اسکان شبانه در زائرسرا و داخل حرم مطهر به دفتر خدمات زائر واقع در صحن جوادالائمه(ع) مراجعه کنند. 

او خاطر نشان کرد: در ایام نوروز ۱۴۰۲ دفتر راهنمای زائر نیز در صحن جوادالائمه(ع) در دو شیفت صبح و عصر فعال خواهد بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011226684487

برچسب‌ها