مانور خودرویی آغاز فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر استان گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان در حاشیه مانور خودوریی آغار خدمات سفر، از برپایی ۱۴۰۲ سفره هفت‌سین سنتی در این استان خبر داد و گفت: ۹۰ ایستگاه صنایع‌دستی در شهرهای گیلان در تعطیلات نوروز برپا می‌شود.

به گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی ظهر شنبه 27 اسفند 1401 در مانور خودرویی آغاز عملیات ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز 1402 اظهار کرد: بیش از ۳هزار واحد و تأسیسات گردشگری میزبان گردشگران و مسافران نوروزی در گیلان هستند.

او از برپایی ۱۴۰۲ سفره هفت‌سین سنتی در گیلان خبر داد و افزود: این تعداد سفره هفت‌سین با محوریت حفظ آداب و رسوم گیلان در ایام نوروز برپا می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از برپایی ۳۰۰ جشنواره سنتی و آئینی در نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و اضافه کرد: این جشنواره‌ها با محوریت ظرفیت‌های بومی منطقه و با رعایت آداب ماه مبارک رمضان در گیلان برگزار می‌شود.

جهانی ادامه داد: ۹۰ ایستگاه صنایع‌دستی در شهرهای گیلان در نوروز برپا می‌شود.

او با اشاره به معرفی رشت به عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی، افزود: برند شهر جهانی صنایع دستی برای رشت می‌تواند برآیند تحولات مثبت در گیلان باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با اشاره به ورود ۸۶ میلیون مسافر از ابتدای سال تاکنون به این استان، بیان کرد: گیلان با وجود توانمندی‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی یکی از مقاصد مهم گردشگران تلقی می‌شود.

در این مانور خودروی سردار آقازاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401122770965

برچسب‌ها