گل‌آرایی بافت تاریخی یزد برای استقبال از نوروز

رئیس شورای شهر یزد با اشاره به نصب ۵هزار گلدان گل در کوچه‌های بافت تاریخی، از آمادگی کامل و مناسب شهر دارالعباده یزد برای میزبانی از مردم سراسر کشور خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، عزیز الله سیفی روز یکشنبه 28 اسفندماه با اعلام این خبر گفت: امسال دو بهار طبیعت و ماه مبارک رمضان پیش رو است و خوشبختانه از سوی شهرداری برای این دو بهار برنامه‌های متعددی در شهر دارالعباده یزد در نظر گرفته‌ شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: اولین درخواست مسافرانی که وارد شهر یزد می‌شوند، اسکان است لذا با تمهیداتی که اندیشیده شده است؛ هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، بوم گردی‌ها و سایر مراکز اقامتی روزانه شهر یزد امکان استقرار ۱۰۰هزار مسافر را دارد.

سیفی اضافه کرد: علاوه بر آن سه پارک ازجمله پارک کوهستان، پارک بزرگ شهر و پارک مهر ملل برای استقرار چادرهای مسافران و اسکان آن‌ها در نظر گرفته‌ شده است، علاوه بر این نیز برای احتمال بحران‌هایی مانند سیل، پیش‌بینی با اداره کل ورزش و جوانان تدابیری اندیشیده شده و سالن‌های مختلف ورزشی و هیئت‌های مذهبی برای  استقرار مسافران در زمان حوادث احتمالی آماده است.

او بیان کرد: مهم‌ترین مرکز بازدید در شهر یزد، بافت تاریخی آن است و امسال همانند سال‌های گذشته با برنامه‌ریزی که انجام شد، گل‌آرایی و بیش از ۵هزار گلدان گل در جای‌جای بافت نصب‌شده است تا زیبایی و طراوت خاصی را به ارمغان بیاورد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد افزود: مسجد جامع یزد که یکی از مراکز دیدنی یزد به شمار می‌آید لذا پایه چراغ‌های ورود به این مسیر گردشگری تعویض و روشنایی مناسبی پیداکرده است، همچنین مجموعه امیرچقماق با نورپردازی و گل‌کاری زیبا، آماده بازدید علاقه‌مندان است.

او در خصوص سوغات یزد گفت: نه‌تنها مرکز استان بلکه همه شهرهای استان یزد سوغات و صنایع‌دستی خاص و منحصربه‌فردی دارند که در این رابطه هماهنگی‌های لازم با مجامع امور صنفی انجام‌شده و شرایط محیاست تا باقیمت مناسب بتوانند مردم و میهمانان از سوغات یزد خریداری کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: به دلیل اینکه عید نوروز و ماه مبارک رمضان تقارن پیداکرده است، توسط سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد بیش از ۴۰ برنامه فرهنگی در نقاط مختلف استان اجرا می‌شود و ۲۰ نوروزگاه نیز در مناطق مختلف شهر دایر می‌شود که در این نوروزگاه‌ها علاوه بر وجود سفره هفت‌سین، برنامه‌های شاد و فرهنگی نیز اجرا خواهد شد.

سیفی افزود: المان‌های مناسبی نیز در شهر در حال نصب است، علاوه بر آن مراکز اطلاع‌رسانی در ورودی‌های شهر ایجاد شده است که به‌طور شبانه‌روز علاوه بر اطلاع‌رسانی برای مسافران و تقدیم نقشه، مسافران را برای رفتن به مراکز اسکان راهنمایی می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در پایان ضمن دعوت و خوش‌آمدگویی، ابراز امیدواری کرد که مسافران از سراسر کشور، سفر خوب و خاطره‌انگیزی را در شهر میراث جهانی یزد داشته باشند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011228104367

برچسب‌ها