۳هزار کلاس در قم میزبان زائران نوروزی هستند

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش‌وپرورش استان قم گفت: ۳۰۰ مدرسه با ظرفیت ۳هزار کلاس درس برای اسکان زائران تدارک دیده شده‌است.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، حمیدرضا قذاقی بیست و هشتم اسفندماه ۱۴۰۱ اعلام کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته طرح اسکان نوروزی در مدارس که از ۲۴ اسفندماه آغاز شده است تا ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۲ ادامه دارد. 

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش‌وپرورش استان قم افزود: امسال ۳۰۰ مدرسه با ظرفیت ۳هزار کلاس آماده میزبانی برای اسکان زائران عزیزی است که به قم سفر می‌کنند. 

او در ادامه با اشاره به تجهیز کلاس‌ها عنوان کرد: کلاس‌های مدارس در سه گروه تقسیم‌بندی شده که کلاس‌های گروه «الف» دارای فرش، یخچال و تلویزیون، کلاس‌های گروه «ب» علاوه بر فرش در هر کلاس، دارای یخچال مشترک و کلاس‌های گروه «ج» نیز دارای فرش است. 

قذاقی افزود: هزینه اسکان فرهنگیان در کلاس‌های «الف» روزانه ۱۰۰هزار تومان، کلاس‌های «ب» ۸۰هزار تومان و کلاس‌های «ج» نیز کمی پایین‌تر است. ثبت‌نام افراد برای اسکان در مدارس در چهار ستاد داخل شهر و دو ستاد در شهرستان جعفرآباد و بخش دستجرد انجام می‌شود. 

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش‌وپرورش قم با بیان اینکه روزانه بین ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر ظرفیت اسکان در مدارس قم وجود دارد، خاطرنشان کرد: در تعطیلات سال گذشته بیشتر آمار اسکان مربوط به استان‌ آذربایجان شرقی بوده‌است.

او در پایان گفت: ثبت‌نام ناحیه یک در مدرسه شاهد جوادالائمه واقع در خیابان جوادالائمه، بین کوچه ۲۳ و ۲۵، ناحیه ۲ در مدرسه حضرت رقیه (س) واقع در خیابان ایستگاه راه‌آهن، ناحیه سه در مدرسه امام حسن مجتبی (ع) واقع در میدان آزادگان، بلوار عابدی، روبروی دادگستری و ناحیه چهار در دبیرستان شاهد معرفت واقع در میدان ارتش، خیابان ساحلی صورت می‌گیرد. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011228684205

برچسب‌ها