آمادگی شهرستان خاتم برای استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خاتم از آمادگی این شهرستان برای پذیرایی از مسافران نوروزی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، عباس قدیریان روز دوشنبه 29 اسفندماه با اعلام این خبر گفت: شهرستان خاتم در فاصله ۲۶۰ کیلومتری و جنوبی‌ترین نقطه استان یزد قرار دارد و با قرار گرفتن در مثلث گردشگری استان‌های یزد، فارس و کرمان هرساله میزبان مسافران و گردشگران زیادی است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خاتم اظهار کرد: امسال با توجه به اینکه بهار طبیعت با بهار قرآن تقارن دارد، ستاد خدمات سفرهای نوروزی در شهرستان فعال شده و آمادگی میزبانی از مسافران و گردشگران را دارد.

قدیریان بیان کرد: شهرستان خاتم به دلیل وجود آثار طبیعی و تاریخی زیاد به شهر دارالکلات معروف است و از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهرستان، می‌توان به قلعه ملکی، سرچشمه نهر مسیح و جنگل باغ شادی اشاره کرد.

او با اشاره به اسکان مسافران در بوم‌گردی‌های شهرستان گفت: امسال با توجه به اسکان و امکانات اقامتی که آموزش‌وپرورش برای مسافران و گردشگران در نظر گرفته است، امیدواریم بتوانیم لحظات خوب و خاطره‌انگیزی را برای آنان رقم بزنیم.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خاتم با اشاره به برپایی نوروزگاه در مبادی ورودی و پنج کیلومتر مانده به شهر در سه جاده ورودی از یزد، استان فارس و کرمان گفت: ضمن راهنمایی مسافران در این مکان‌ها، خدمات ویژه‌ای نیز به آن‌ها ارائه می‌شود.

 قدیریان اضافه کرد: برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای برای روز اول فروردین که به‌عنوان روز شهرستان خاتم نام‌گذاری شده تدارک دیده ‌شده که مهم‌ترین آن‌ها جشنواره روستایی عشایری در فتح‌آباد هرات با اجرای موسیقی سنتی اوا و نواهای محلی روستا، پخت آش، نان تیری، برپایی غرفه محصولات غذایی روستایی و عشایری، گیاهان دارویی، اجرای بازی‌های بومی و محلی و برنامه‌های متنوع دیگر است.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خاتم افزود: شهرستان خاتم بیش از ۱۰۰ اثر تاریخی شناسایی‌شده دارد که ۲۳ اثر به ثبت آثار ملی رسیده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020103104610

برچسب‌ها