آیین افتتاح جشنواره نوروزی «بهار در بهار» در قزوین برگزار شد

آیین افتتاح جشنواره نوروزی بهار ‌در ‌بهار قزوین با حضور محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین، مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، علیرضا خزائلی مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان، مهدی صباغی شهردار قزوین و سایر مسئولان استانی و مجموعه مدیریت شهری برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، محمدمهدی اعلایی روز دوشنبه 29 اسفند 1401 در این مراسم گفت: هر رفتار و فعالیت مناسبی که منجر به شادی همشهریان و هم‌میهنان شود و غبار غم را از چهره‌ها بزداید، اقدام خوب و ارزشمندی است و باید حمایت شود.

استاندار قزوین افزود: تعداد گردشگران در استان قزوین بنا بر آمارهای ثبت‌شده هر سال نسبت به سال قبل افزایش پیدا می‌کند و تعداد بیشتری از هم‌میهنان به استان سفر می‌کنند که این موضوع وظایف دست‌اندرکاران حوزه گردشگری را سنگین‌تر می‌کند.

 او گفت: به‌عنوان ساکنین و شهروندان قزوین باید تلاش کنیم ظرفیت‌های قابل‌توجه گردشگری را بیشتر بشناسانیم تا بدین‌وسیله از وجهه فرهنگی و اقتصادی این موضوع بهره‌مند شویم.

اعلایی اضافه کرد: استان قزوین از آثار تاریخی متعددی برخوردار است که خیلی از آن‌ها نیازمند بازسازی و بهسازی است و باید این مهم با جذب اعتبارات لازم و همراهی مردم و علاقه‌مندان در این حوزه با جدیت بیشتری دنبال شود.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: تمامی کسانی که برای اولین بار به استان قزوین سفر کرده‌اند از دیدن آثار تاریخی قزوین مشعوف شده‌اند بنابراین باید بتوان این ظرفیت‌های گردشگری را به تمامی مردم معرفی کرد.

این جشنواره در دو مرحله پیش از بهار و ایام عید نوروز در محلات و نواحی شهری قزوین برگزار خواهد شد‌.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020103492512

برچسب‌ها