آغاز فعالیت نیروهای جهادی همیار پلیس و راهداری در قزوین با حضور استاندار

مراسم آغاز فعالیت نیروهای جهادی همیار پلیس و راهداری قزوین صبح امروز با حضور محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین، عباس کاظمی فرماندار، مهدی رجحانی معاون امورعمرانی استاندار و جمعی از مدیران استانی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین محمدمهدی اعلایی روز دوشنبه 29 اسفند در حاشیه این مراسم گفت: موضوعی که امسال به عنوان ابتکار دوم استان علاوه بر اجرای طرح همیاران جهادی پلیس انجام می‌شود، جریمه عدم رعایت فاصله طولی است که یکی از دلایل اصلی تصادفات جاده‌ای به‌حساب می‌آید و به همین‌ دلیل این موضوع در محورهای مواصلاتی استان مورد اعمال قانون قرار خواهد گرفت.

استاندار قزوین اظهار کرد: طرح همیاران جهادی پلیس سال گذشته با توجه به نگاه اجتماعی و کاهش تلفات جاده‌ای شکل گرفته و با استقرار در محورهای مواصلاتی و به‌ویژه نقاط حادثه‌خیز اقدامات متعددی را انجام می‌دهند.

او افزود: گروه‌های جهادی با در اختیار داشتن علائم پلیس با تذکر به ترددکنندگان، یادداشت تخلفات و پاسخ‌گویی به مراجعین انجام وظیفه می‌کنند که امیدواریم در کاهش تصادفات موثر واقع شود.

اعلایی با بیان اینکه استان قزوین با توجه به همین ابتکار رتبه نخست کاهش تصادفات جاده‌ای را کسب کرد، گفت: امسال با توجه به اینکه ترددهای جاده‌ای افزایش پیدا کرده است و از طرفی هم با توجه به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان تمرکز ترددها در روزهای آغازین سال است، تعداد همیاران جهادی پلیس افزایش پیدا کرده که امیدواریم منشأ اثر باشد.

استاندار قزوین اضافه کرد: موضوعی که امسال به‌عنوان ابتکار دوم استان انجام شده، جریمه عدم رعایت فاصله طولی است که یکی از دلایل اصلی تصادفات جاده‌ای به‌حساب می‌آید و به همین‌ دلیل این موضوع در محورهای مواصلاتی استان مورد اعمال قانون قرار خواهد گرفت.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: برای اجرایی شدن این موضوع، در اماکن ورودی استان بنرهای لازم نصب شده و از طرفی هم به تمامی مالکین خودروهای عبوری پیامک ارسال می‌شود که امیدواریم همراهی مردم را هم به دنبال داشته باشد.

او افزود: استان قزوین با تشکیل ستاد خدمات سفر از اوایل اسفند برنامه‌ریزی‌های لازم را برای استقبال از مسافران نوروزی انجام داده و به‌دنبال این هستیم قزوین به عنوان یکی از استان‌هایی که در مسیر تردد مسافران قرار دارد پذیرایی مناسبی را از مردم داشته باشد.

اعلایی گفت: به مسافران نوروزی هم توصیه می‌شود که مراقبت بیشتری کنند تا شادابی و نشاط نوروز با حوادث غم انگیزی برای خود و دیگران مبدل به مفهوم متضاد نشود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020103492811

برچسب‌ها