خیرین میراث‌فرهنگی زنجان دست به کار شدند/ واگذاری اماکن گردشگری زنجان به بخش خصوصی از اولویت‌هاست

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان یکی از اولویت‌های میراث فرهنگی واگذاری مدیریت اماکن گردشگری و تاریخی به بخش خصوصی است، اضافه کرد: در حال حاضر برای سفره‌خانه و حمام سالار متقاضی وجود دارد که در حال بررسی شرایط آنها هستیم.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی در دومین روز از فروردین 1402 در دیدار نوروزی با فرماندار سلطانیه ضمن تاکید بر اختصاص اعتبار ویژه برای بهسازی خیابان‌های منتهی به گنبد تاریخی سلطانیه گفت: بهسازی این مسیرها به جذب گردشگر بیشتر کمک می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به اینکه با پیگیری‌های انجام گرفته، هزار میلیارد ریال اعتبار به مدت سه سال، برای پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه تصویب شده است، افزود: در صورت تخصیص این اعتبار اتفاق بزرگی در مرمت و بازسازی این بنا رخ خواهد داد.

او با بیان اینکه یکی از اولویت‌های میراث‌فرهنگی واگذاری مدیریت اماکن گردشگری و تاریخی به بخش خصوصی است، اضافه کرد: در حال حاضر برای سفره خانه و حمام سالار متقاضی وجود دارد که در حال بررسی شرایط آنها هستیم.

صفوی همچنین از فعال شدن انجمن میراث‌فرهنگی خبر داد و گفت: در قالب این موضوع یک تعداد به عنوان خیرین میراث‌فرهنگی اماده همکاری هستند که در صددیم از ظرفیت آنها هم استفاده کنیم.

او با اشاره به اینکه بازسازی و تعمیر بناها تنها با اعتبارات دولتی امکان‌پذیر نیست، اضافه کرد: باید از ظرفیت بخش خصوصی در تسهیل و تسریع بازسازی بناها استفاده شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020103931330

برچسب‌ها