برپایی ششمین دوره جشنواره نوروزی آبشار در شهرستان بافق/ اجرای جنگ‌های شبانه با حضور هنرمندان بومی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافق از استقبال گردشگران نوروزی از برنامه‌های فرهنگی و تفریحی نوروزگاه‌های شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، لیلی رنجبر جمعه 4 فروردین 1402 با اعلام این خبر گفت: ششمین دوره جشنواره نوروزی آبشار باهدف افزودن به شورونشاط گردشگری و اوقات فراغت میهمانان و شهروندان، همچنین معرفی آداب‌ورسوم مردم بافق، توسط شهرداری بافق در نوروزگاه آبشار برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافق افزود: به دلیل تقارن مبارک ماه رمضان و تعطیلات نوروز در سال جدید برنامه‌های شبانگاهی این جشنواره با اقامه نماز مغرب و عشاء، تلاوت آیاتی از قرآن کریم و برگزاری مراسم افطاری ساده برای روزه‌داران گرامی آغاز می‌شود و جنگ‌های شبانه با حضور هنرمندان بومی و مطرح کشور برگزار می‌شود.

رنجبر با اشاره به برگزاری برنامه‌های طنز و شاد و مسابقات سرگرم‌کننده ویژه نوجوانان و جوانان افزود: اجرای برنامه‌های ورزشی و زورخانه‌ای، مسابقات شاد و مفرح خانوادگی، ماهیگیری در پارک آبشار، آئین دوستی با اقوام ایرانی با حضور ایل بختیاری، برپایی غرفه‌های کودکان، برگزاری جشنواره نقاشی روی حصیر از برنامه‌های این نوروزگاه است که برای گردشگران نوروزی و خانواده‌های بافقی جذابیت‌های خاص خود را دارد و مورد استقبال آن‌ها قرار گرفته است.

او ادامه داد: بازدید نوروزی و تور ویژه معدن گردی به همراه بازدید از موزه سنگ و معدن، بازدید از بزرگ‌ترین معدن روباز سنگ‌آهن کشور باهدف آشنایی علاقه‌مندان به معدن‌کاوی و استخراج معدن در ایام نوروز انجام می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافق تصریح کرد: به‌منظور احیاء هنرهای سنتی و برخی رشته‌های صنایع‌دستی که رو به فراموشی می‌رود، هنرمندان و اهل‌فن به اجرای زنده این رشته‌ها در میدان خان بافق برای معرفی آن‌ها به شهروندان و گردشگران می‌پردازند.

کارگاه آموزش عکاسی و آتلیه سنتی، ورکشاپ های سفال‌گری و حصیربافی و آموزش این دو هنر به کودکان علاقه‌مند از دیگر برنامه‌هایی است که در ایام نوروز 1402 در بافت تاریخی و میدان خان بافق برگزار می‌شود.

\"\"

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020104104326

برچسب‌ها