دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی روستای خورونده شهرستان‌ رزن برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رزن گفت: اجرای بازیهای بومی محلی باعث حفظ میراث‌فرهنگی هر منطقه و پیوند گذشته و حال مناطق است و اهمیت ویژه‌ای در مناطق روستایی دارد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، شهروز کهیایی جمعه 4 فروردین ماه گفت: دومین جشنواره بازی‌های بومی و محلی روستای خورونده از توابع شهرستان رزن در سومین روز از نوروز با همکاری دهیاری روستای خورونده برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی شهرستان رزن گفت: بازی کمربند، کوفته سلام و کولبه قوردی از بازی‌های بومی محلی پرطرفدار در این شهرستان است.

کهیایی ضمن اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره گفت: بازی‌های بومی و محلی سرشار از آداب و سنن، رسوم و خرده فرهنگ‌هایی است که بیانگر فرهنگ غنی و اصیل مردمان هر دیار است. بازی‌های بومی و محلی، بخشی از این آداب و آیین‌هاست که سرمایه فرهنگی و میراث معنوی ایران اسلامی محسوب می‌شود.

او در ادامه افزود: ترغیب جوانان برای روی آوردن به ورزش‌های بومی نه تنها سبب فراموش نشدن بازی‌های سنتی در نسل‌های آینده می‌شود بلکه با این روش ریشه و تبار بازی‌های بومی و محلی حفظ خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020104889812

برچسب‌ها