آیین نوروزگاه سبزوار بر مزار حاج ملاهادی سبزواری برگزار شد

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار گفت: آیین نوروزگاه با هدف حفظ جشن‌های نوروز باستانی در محل آرامگاه حاج ملاهادی سبزواری این شهر برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی حسنعلی حبیب‌پور با اعلام این خبر گفت: مراسم نوروزگاه با هدف زنده نگه داشتن آداب و رسوم سنتی مرتبط با نوروز و حفاظت از میراث معنوی و ناملموس این جشن باستانی با حضور گسترده شهروندان، گردشگران و مسافران  برپا شده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سبزوار گفت: آیین‌های سنتی، بومی و محلی نوروز شهرستان سبزوار از جمله «چولی چغل» یا دعای باران، اسب چوبی، شاهنامه خوانی  و سمنوپزان  در این جشن نوروزگاه برگزار شد.

حبیب‌پور اظهار کرد: جشن نوروزگاه سبزوار در محل آرامگاه حکیم سبزواری با همکاری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، و برخی نهادهای فرهنگی این شهر برگزار شد.

سبزوار از شهرهای تاریخی و فرهنگی در غرب استان خراسان رضوی  است که با بیش از ۹۰۰ اثر، ۶ موزه، جاذبه‌های طبیعی کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و تولید ۱۵ نوع صنایع دستی و سنتی ظرفیت قابل توجهی در عرصه گردشگری دارد.

مجموعه تاریخی زعفرانیه، مساجد پامنار و جامع، آرامگاههای حاج ملاهادی سبزواری و کاشفی، مناره تاریخی خسروگرد و مصلای تاریخی بخشی از مکانهای دیدنی سبزوار هستند.

سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020105770242

برچسب‌ها