استقبال مسافران از اقامتگاه‌های بوم‌گردی خدابنده در زنجان

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خدابنده با بیان اینکه این شهرستان بیشترین تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی استان زنجان را دارد، گفت: این اقامتگاه‌ها با اقبال خوبی از سوی مسافران و گردشگران مواجه شده است.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان،معصومه شیری با بیان اینکه هم اکنون ۳۸ اقامتگاه بوم گردی در شهرستان خدابنده فعال است، افزود: اقامتگاه های بوم گردی یا همان گردشگری روستایی شکلی جدید از صنعت گردشگری است که در آن افراد به جای حضور در هتل ها و اماکن شلوغ و پرازدحام راهی روستاها و مناطق بکر می شوند تا به دور از هیاهوی زندگی روزمره، دمی و ساعتی، شاید هم روزی و هفته ای را در آرامش برآمده از ویژگی های بومی و محلی در مناطق روستایی سپری کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خدابنده خاطرنشان کرد: راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی به منظور فراهم کردن زمینه و بستری برای معرفی فرهنگ، گویش، پوشش، غذای محلی، موسیقی و فعالیت های مبتنی بر آداب و رسوم مردم محلی است تا شرایطی را برای تجربه زندگی در محیط های طبیعی و سنتی برای گردشگران ایجاد نماید.

او گفت: علاوه بر اقامتگاههای بوم گردی، هشت باب سوییت، ۲ واحد مهمان پذیر و یک هتل آپارتمان نیز در شهرستان خدابنده آماده پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی است.

شیری افزود: جشن های نوروزگاه نیز در شهرستان خدابنده با اجرای آیین ها و موسیقی محلی در ایام تعطیلات نوروزی در اماکن گردشگری شهرستان برگزار می شود.

غار کتله خور، بقعه قیدار نبی(ع) و مسجد جامع سجاس از جاذبه های برجسته گردشگری استان زنجان در شهرستان خدابنده واقع است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020105931710

برچسب‌ها