نوروزگاه «خدابنده» در جوار رکن‌الدین سجاسی برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خدابنده گفت: مراسم نوروزگاه در جوار آرامگاه رکن الدین سجاسی برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان؛ معصومه شیری با اشاره به استقبال خوب مسافران از برنامه‌های نوروزی اداره میراث فرهنگی خدابنده گفت: یکی از برنامه‌های این اداره که با هدف افزایش سطح نشاط اجتماعی اجرا می‌شود، نوروزگاه است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه برنامه نوروزگاه در جوار آثار و بناهای تاریخی شهرستان برگزار می‌شود، افزود: این برنامه در جوار آرامگان رکن الدین سجاسی برگزار و با استقبال خوبی مواجه شد.

شیری ادامه داد: جشن نوروزگاه در تعطیلات نوروزی مانند سال‌های گذشته در شهرهای کشور برگزار می‌شود و هنرمندان بومی و محلی با اجرای نمایش‌های آیینی و سنتی در موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی در این مدت از میهمانان نوروزی و گردشگران پذیرایی می‌کنند.

او با اشاره به برگزای جلسات مستمر ستاد خدمات نوروزی سفر در شهرستان خدابنده اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم با روسای خدمات سفر در شهرستان در حوزه اسکان مسافران و ارایه خدمات امدادی، بهداشتی، انتظامی، قضایی، رفاهی، فرهنگی و اطلاع‌رسانی انجام شده و گروه‌های نظارتی با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، دادگستری و صنعت، معدن و تجارت بر فعالیت واحدهای اقامتی، پذیرایی و بین‌راهی در ایام نوروز نظارت دارند.

رکن الدین محمد سجاسی از شخصیتهای عرفانی مسلمان شهر سجاس از توابع شهرستان خدابنده در استان زنجان است، سجاسی مراد و مرشد شمس تبریزی است که روزی رکن‌الدین سجاسی شمس‌الدین را گفت: «ترا می‌باید رفت و در رم سوخته‌ای است، آتش در وی می‌باید زد» و این اشاره‌ای است عرفانی به دیدار شمس تبریزی و مولانا جلال الدین بلخی و از مریدان و تربیت یافتگان دیگر شیخ رکن‌الدین سجاسی، شیخ اوحدالدین کرمانی و شیخ شهاب‌الدین اهری هستند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020105931991

برچسب‌ها