خاموشی مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی خراسان رضوی در ساعت زمین

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: هم‌زمان با سراسر دنیا مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی خراسان رضوی در ساعت زمین خاموش شدند.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی احسان زهره‌وندی با اعلام این خبر افزود: ساعت زمین پویش و رویدادی است که از سوی صندوق جهانی طبیعت با هدف افزایش آگاهی مردم درباره تغییرات آب و هوایی و لزوم هوشمندانه انرژی در جهان راه‎اندازی شده است.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: در سال ۲۰۲۳ میلادی شعار جهانی «عادت‌های ما از زیستگاه ما محافظت می‌کنند» برای «ساعت زمین» انتخاب‌شده است.

زهره‌وندی تصریح کرد: این حرکت نمادین در راستای اجرای رویداد جهانی «ساعت زمین» همزمان با سراسر دنیا در مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی خراسان رضوی اجرا شد.

او گفت: امسال در مراسم ساعت زمین چراغ های مجموعه های تاریخی و فرهنگی استان شامل آرامگاه فردوسی، نادری، موزه بزرگ خراسان، خیام و عطار نیشابوری، آسبادهای نشتیفان خواف، غیاثیه خرگرد خواف، رباط شرف سرخس و کاخ خورشید کلات خاموش شدند.

آیین «ساعت زمین» در سال ۱۴۰۲ در روز شنبه ( ۵ فروردین مصادف با ۲۵ مارچ سال ۲۰۲۳ ) از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی در سراسر جهان برگزار شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020106770271

برچسب‌ها