بازدید معاون گردشگری میراث فرهنگی زنجان از ابنیه تاریخی خدابنده

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: با توجه به جایگاه ویژه غار کتله خور، بقعه قیدار نبی(ع) و اماکن مذهبی اطراف، این منطقه با محوریت شهرستان قیدار، باید به قطب فرهنگی تبدیل شود.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان؛ داود آبیان در بازدید از غار کتله خور، بقعه قیدار نبی(ع) و چشمه بالیخلی اظهار کرد: نورپردازی غار کتله خور به علت حضور گردشگران در نوروز، بخش‌های مختلف غار کتله خور با نورپردازی رنگ‌های مختلف، جلوه بیشتری به خود گرفت.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در بازدید از بقعه قیدار نبی(ع) افزود: قیدار نبی و حفظ این میراث فرهنگی و معنوی دو دلیل مهم در نگهداری از این اثر باارزش است و با توجه به جایگاه ویژه این بقعه متبرکه و اماکن مذهبی اطراف، این منطقه با محوریت شهرستان قیدار، باید به قطب فرهنگی تبدیل شود.

او با اشاره به اینکه یکی از دلایل شهرت شهرستان قیدار وجود بقعه قیدار نبی(ع) و غار کتله خور است، اضافه کرد: سالانه گردشگران زیادی برای دیدن این غار و زیارت قیدار نبی به شهرستان خدابنده سفر می‌کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در ادامه از چشمه طبیعی و تفریحی بالیخلی بولاغی و مجموعه تفریحی بالیخلی بولاغی شهر گرماب نیز بازدید کرد و افزود: این مجموعه شامل فضای آبی، باغهای زیبای عکس ارم، کوه و طبیعت بکر است.

او اظهار کرد: این مجموعه به همت شهرداری گرماب برای بازدید گردشگران محترم آماده شده و امکاناتی ازقبیل رستوران، سکوهای اسکان، سوپرمارکت، آلاچیق، پارکینک، قایق سواری، نمازخانه، و…. برای رفاه گردشگران محترم مهیا شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020106931574

برچسب‌ها