آمادگی میراث‌جهانی چغازنبیل برای میزبانی از گردشگران نوروزی

اقدامات لازم برای بهبود محوطه میراث‎‌جهانی چغازنبیل و محوطه و موزه هفت‌تپه به‌منظور میزبانی از گردشگران در روزهای باقی‌مانده نوروز انجام شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان عاطفه رشنوئی، مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه، اظهار داشت: مسیر بازدید محوطه‌های تاریخی، هرسال بازنگری می‌شوند تا در صورت وجود ضعف‌ها و مشکلات موجود، راه‌حل‌هایی برای مرتفع کردن آن‌ها بررسی و اجرا شود.

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه ادامه داد: در چغازنبیل و هفت‌تپه این مراحل در فصل زمستان انجام می‌گیرد تا محوطه و موزه و برای بازدید گردشگران نوروزی آماده شود. نوسازی تابلوهای مسیر بازدید، به روز‌رسانی تابلوهای اعلانات خدمات ویژه گردشگری، ساماندهی مسیر و امکانات از جمله اقداماتی بود که امسال در چغازنبیل و هفت‌تپه انجام شده است.

او افزود: محوطه میراث‌جهانی چغازنبیل، محوطه‌ای وسیع و نیازمند مسیر مشخصی برای بازدید است؛ در سال‌های گذشته مسیری برای بازدید از میانه شهر تا زیگورات طراحی و طناب‌گذاری شده بود. همچنین مسیر تهیه بلیط نیز ساماندهی شده بود که امسال نیز با اصلاحات جزئی همین مسیر و بلیط‌فروشی مورد استفاده قرار گرفته است.      

رشنوئی در پایان ضمن تبریک فرا رسیدن نوروز باستانی، بیان کرد: امسال همچون سال‌های گذشته، چغازنبیل و هفت‌تپه یکی از مقاصد اصلی گردشگران در خوزستان است و امیدواریم بازدیدکنندگان در فاصله باقی‌مانده تا تعطیلات از بازدید این محوطه‌های تاریخی لذت ببرند.

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020108478253

برچسب‌ها