وورک شاپ زنده چاروق دوزی در رختشویخانه برگزار می‌شود

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: چاروق‌دوزی یکی از هنرهای دستی است که دست‌های ظریف هنرمندان زنجانی در تولیدشان مهارت ویژه‌ای دارند و این چاروق‌ها مشخصا زنانه بوده و استفاده آن جنبه تشریفاتی دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، النازخدایی فرد گفت: چاروق‌دوزی ازجمله صنایع‌دستی و سنتی است که قدمت زیادی دارد که از قدیم به‌عنوان یک کفش بادوام مورداستفاده مردم بود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان افزود: در اصطلاح محلی ترکی زنجان چاروق را «چارخ» تلفظ می‌کنند، چاروق اکنون درزنجان به صورت یک صنعت دستی ظریف ساخته و عرضه می‌شود.

او با اشاره به اینکه چاروق‌دوزی یکی از هنرهای دستی است که دست‌های ظریف هنرمندان زنجانی در تولیدشان مهارت ویژه‌ای دارند و این چاروق‌ها مشخصا زنانه بوده و استفاده آن جنبه تشریفاتی و تفننی دارد، اضافه کرد: با توجه به طرفداران زیادی که این هنر در استان زنجان و همچنین بین مسافران و گردشگران دارد، وورک شاپ ویژه چاروق دوزی در رخشتویخانه زنجان برگزار و با استقبال خوبی از سوی مسافران و گردشگران مواجه شد.

خدایی فرد گفت: با توجه به اینکه چاروق دوزی یکی از آثار و صنایع دستی مهم استان زنجان است، در همین راستا وورک شاپ زنده نحوه دوخت این نوع پاپوش در جوار آثار تاریخی آموزش داده می‌شود.

 انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402010893159

برچسب‌ها