80 درصد تاسیسات گردشگری استان اردبیل در اختیار گردشگران نوروزی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از بهره‌برداری بیش از 80 درصدی مراکز اقامتی استان و حضور گسترده گردشگران نوروزی در تاسیسات گردشگری خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب امروز 9 فروردین ماه 1402 با حضور در مناطق گردشگری شهرستان سرعین گفت: بیشترین ورودی مسافر و گردشگر را در نوروز امسال در شهرستان‌های سرعین، مشگین‌شهر و اردبیل شاهد هستیم و با توجه به شرایط جوی مناسب استان از ابتدای تعطیلات با افزایش مسافرت‌ها و ورود گردشگران مواجه هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل به استقرار ستاد خدمات سفر در نگارخانه خطایی مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی اشاره کرد و افزود: ما با همکاری دستگاه‌های مختلف سعی می‌کنیم ورود مسافران و گردشگران را رصد کنیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 50 درصدی ورودی مسافران و گردشگران را شاهد هستیم.

او با بیان اینکه در شهر‌های سرعین و مشگین‌شهر صد درصد مراکز اقامتی اشغال است و در سایر شهر‌های استان نیز تا ۸۰ درصد مراکز اقامتی، پذیرایی و جاذبه‌های گردشگری مملو از مسافران و گردشگران نوروزی هستند، تاکید کرد: استان اردبیل با جاذبه‌های متنوع طبیعی، تاریخی و انسان ساخت و داشتن 20 هزار تخت اقامتی رسمی یکی از مقصدهای اصلی سفر در کشور است.

محمدی ادیب فعالیت ۱۳ موزه را در استان از ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح تا ۲۰ شب یادآور شد و خاطرنشان کرد: ۴۰ آبدرمانی و تاسیسات مختلفی از جمله پل‌های معلق نیز در این ایام آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل به پذیرش 9 هزار مسافر در مراکز فرهنگی آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: در تعطیلات نوروزی تا به امروز  9 هزار و 450 مسافر فرهنگی در پایگاه‌های اسکان نوروزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل پذیرش شد‌ه‌اند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020109292146

برچسب‌ها