بازدید ۳۷ هزار گردشگر نوروزی از آثار تاریخی سبزوار

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سبزوار گفت: ۳۷ هزار مسافر و گردشگر نوروزی از مجموعه‌های فرهنگی، تاریخی و اماکن مذهبی و موزه‌های این شهرستان بازدید کرده‌اند.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی حسنعلی حبیب‌پور با اعلام این خبر افزود: بر مبنای اطلاعات ثبت شده، در این مدت بیشترین بازدیدها از اماکن مذهبی دارای ارزش تاریخی و سایر مجموعه های تاریخی و فرهنگی شهرستان صورت گرفته است.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سبزوار ادامه داد" سبزوار در مسیر اصلی جاده تهران - مشهد قرار دارد و مهم‌ترین گذر رفت و آمد زائران امام رضا(ع) است که برای خدمت به زائران و مسافران نوروزی ۱۳ ایستگاه در مبادی ورودی این شهرستان فعال شده است.

 حبیب‌پور گفت: ۲۳ هزار و ۵۰۰ زائر و گردشگر از ابتدای تعطیلات نوروزی تا نهم فروردین ماه جاری در مراکز اقامتی این شهرستان اسکان یافته‌اند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سبزوار افزود: مکان‌های آماده شده ستاد اسکان، بقاع متبرکه، هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مهمان‌سراها و مهمان‌پذیرها از اماکنی بود که زائران و مسافران نوروزی در سبزوار در آن اقامت داشتند.

حبیب‌پور گفت: علاوه بر مراکز اقامتی، اقامتگاه‌های موقت شامل کمپ، چادر مسافرتی و اسکان اضطراری نیز برای مسافران نوروزی در سطح شهرستان سبزوار پیش بینی شده است.

او به همراهی و هماهنگی صورت گرفته با مدیریت فرمانداری شهرستان برای میزبانی شایسته از مسافران نوروزی اشاره و اظهار کرد: ستاد خدمات سفر شهرستان با ۱۰ کمیته اجرایی تشکیل و تمامی دستگاه‌های خدماتی، امدادی، انتظامی و فرهنگی برای پذیرایی از زائران و تسهیل سفر در شهرستان سبزوار از آمادگی کامل برخوردارند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار ادامه داد: هم‌چنین برگزاری سه نمایشگاه صنایع دستی، تجهیز بیش از ۴۰ مرکز آموزشی برای اسکان از دیگر اقدامات انجام شده شهرستان در آستانه نوروز بوده و تشدید بازرسی‌ از اماکن خدماتی در قالب گروه‌های نظارتی دستگاه‌های متولی در نوروز ۱۴۰۲ تدبیر شده است.

سبزوار از شهرهای تاریخی و فرهنگی در غرب استان خراسان رضوی است که با بیش از 1۰۰ اثر، ۶ موزه، جاذبه‌های طبیعی کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و تولید ۱۵ نوع صنایع دستی و سنتی ظرفیت قابل توجهی در عرصه گردشگری دارد.

مجموعه تاریخی زعفرانیه، مساجد پامنار و جامع، آرامگاه‌های حکیم حاج ملاهادی سبزواری و ملاحسین واعظ کاشفی، مناره تاریخی خسروگرد و مصلای تاریخی بخشی از مکان‌های دیدنی سبزوار هستند.

سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020110770494

برچسب‌ها