تردد خودروها به استان یزد نسبت به سال قبل تغییری نکرده است/ افزایش 70 درصدی بازدید از موزه‌ها

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: تردد خودروها به استان یزد در نوروز سال جاری نسبت به سال قبل بدون تغییر بوده و کاهش نداشته همچنین بازدید از موزه‌ها نسبت به سال قبل بیش از هفتاد درصد افزایش دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، احمد آخوندی با اعلام این مطلب افزود: بازدید از موزه‌های استان یزد نسبت به سال قبل بیش از هفتاد درصد افزایش داشته است و این آمار بر اساس بلیت فروخته‌شده اعلام می‌شود.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد ادامه داد: همچنین تردد نیز بر اساس دوربین‌های تردد شمار است و نشان می‌دهد آمار تردد خودرو به استان یزد نسبت به سال قبل بدون کاهش است و تغییری نداشته است.

او اضافه کرد: مدرسه ضیاییه (زندان اسکندر)، خانه لاری‌ها، موزه آب، مجموعه امیر چقماق از آثار و اماکن بافت تاریخی هستند که همواره موردتوجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است و از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون این بافت تاریخی در کنار باغ دولت‌آباد پر بازدیدترین آثار تاریخی یزد بوده‌اند.

آخوندی افزود: همچنین مجموع آمار اسکان مسافرین نوروزی از ۲۴ اسفند تا روز گذشته تعداد ۳۸۸۳۵۶ نفر بوده و مجموع آمار تردد ورودی به استان یزد نیز طی این مدت تعداد ۶۵۲۴۷۲ دستگاه خودرو بوده است.

او در خصوص دلیل کاهش آمار اسکان نسبت به سال قبل گفت: با توجه به اینکه برخی از مسافران در پارک‌ها و بین راه اتراق دارند و چادر می‌زنند و یا در اماکن غیرمجاز و خانه‌های مسافر بدون مجوز ساکن می‌شوند، لذا تفاوت آمار به این دلیل است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: پیش‌بینی ما این است که بسیاری از خانواده‌ها تعطیلات چهارروزه عید فطر امسال را به‌عنوان تاریخ سفر خود مشخص کرده‌اند و با توجه به اینکه سفر به یزد همواره با استقبال هم‌میهنان عزیز مواجه بوده لذا همه تمهیدات لازم را در این زمینه خواهیم داشت تا همچنان بهترین میزبان هم‌وطنان عزیز در سفر به یزد جهانی باشیم.

یزد، در کنار استان‌های فارس و اصفهان به‌عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی بوده به‌گونه‌ای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش داشته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.

این استان ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به‌عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی ارزشمندی است.

یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاه‌گل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه‌ها، شیرینی، شهر قنات، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020111104259

برچسب‌ها