بازدید ۱۱ هزار و ۲۵۰ نفر مسافر از اماکن تاریخی و فرهنگی نهبندان خراسان جنوبی

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نهبندان گفت: از ۲۶ اسفندماه 1401 تا هشتم فروردین‌ماه سال‌جاری، ۱۱ هزار و ۲۵۰ نفر از اماکن تاریخی، فرهنگی و زیارتی شهرستان بازدید کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، حسین شبانی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری نهبندان بیان کرد: این شهرستان دارای جاذبه‌های زیادی اعم از طبیعی، فرهنگی مذهبی بوده که سالانه توجه زیادی از گردشگران و مسافران را به خود جلب می‌کند.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نهبندان  از وجود شش بقعه متبرکه در نهبندان خبر داد و گفت: روزانه5 تا ۱۱ هزار مسافر نوروزی از بقاع متبرکه این شهرستان بازدید می‌کنند.

شبانی بیان کرد: از ۲۶ اسفندماه 1401 تا هشتم فروردین‌ماه سال‌جاری، ۱۱ هزار و ۲۵۰ نفر از اماکن تاریخی، فرهنگی و زیارتی و 6هزار و ۴۶۳ نفر از جاذبه‌های طبیعی شهرستان نهبندان بازدید کردند.

او با اشاره به ظرفیت‌های اسکان نوروزی، اظهار کرد: در حال حاضر برای 5 هزار و ۴۰۰ نفر اسکان روزانه و برای یک هزار و ۵۰۰ نفر اسکان اضطراری فراهم است.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نهبندان  بیان کرد: 2 بازارچه دائمی صنایع‌دستی و 2 بازارچه موقت نوروزی هم در سطح شهرستان دایر است.

او با اشاره به برنامه‌های انجام شده برای مسافران نوروزی بیان کرد: برگزاری کارناوال‌های شادی، نمایش، موسیقی سنتی و مراسم نوروزگاه از جمله برنامه‌هایی بوده که قبل از ماه مبارک رمضان برای مسافران نوروزی اجرایی شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402011213395

برچسب‌ها