راه‌اندازی بازارچه فروش گیاهان بهاری برای گردشگران نوروزی در روانسر کرمانشاه

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان روانسر از راه‌اندازی بازارچه فروش گیاهان بهاره برای گردشگران نوروزی در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، سیف‌الله رنجبر از شهرستان روانسر به عنوان دروازه اورامانات یاد کرد و گفت: در این شهرستان آثار تاریخی و طبیعی مهمی مانند تپه موسایی، گوردخمه روانسر، سراب روانسر ،غار قوری قلعه، طبیعت زیبای شاهو و شبانکاره، دو منطقه نمونه گردشگری وجود دارد که هرساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کنند. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان روانسر ادامه داد: پس از ثبت جهانی منظر فرهنگی هورامان/اورامانات اهمیت و نقش این شهرستان در حوزه گردشگری استان کرمانشاه دو چندان شده‌ است.

او با بیان اینکه شهرستان روانسر به واسطه گردشگرپذیر بودن از زیرساخت‌های خوبی برای اسکان مسافران هم برخوردار است، اظهار کرد: در این شهرستان ۳۴ واحد گردشگری اعم از واحدهای اقامتی همچون ۴ اقامتگاه بوم‌گردی، ۱۰ خانه مسافر و واحدهای پذیرایی مانند مجتمع گردشگری ، یک سفره خانه سنتی و رستوران و واحدهای پذیرایی بین‌راهی میزبان مسافران و گردشگران در ایام سال بویژه در نوروز هستند. 

به گفته این مسئول در روانسر  بیش از ۱۵ فروشگاه و کارگاه صنایع‌دستی در طول سال آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران است. 

رنجبر با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در این شهرستان برای میزبانی شایسته از گردشگران نوروزی عنوان کرد: یکی از این اقدامات برگزاری جشنواره غذاهای بومی و محلی شهرستان روانسر از شروع تعطیلات نوروزی است که با ۲۴ غرفه پخت غذاهای بومی و محلی، چهار غرفه صنایع‌دستی و یک غرفه فروش گیاهان دارویی فعالیت می‌کند.

او با بیان اینکه این جشنواره با استقبال بسیار خوب گردشگران نوروزی مواجه شده، گفت: طبق آمارها تاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر از این جشنواره بازدید کرده‌اند و بیش از ۶۰۰ میلیون تومان هم فروش داشته‌ است. 

 رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان روانسر با اشاره به راه‌انداری بازارچه فروش گیاهان بهاری در این شهرستان هم اعلام کرد: این بازارچه میزبان مسافرانی از سراسر کشور است. 

او با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۵۰ هزار نفر مسافر و گردشگر وارد شهرستان روانسر شده است، افزود: همچنین تعداد ۱۲ هزار نفر در این ایام در شهرستان اقامت داشته‌اند و ۸۵ هزار نفر هم از جاذبه‌های گردشگری آن بازدید کرده‌اند. 

رنجبر در ادامه گفت: ستاد اسکان شهرستان نیز علاوه بر واحدهای بوم‌گردی، خانه مسافر و مجتمع‌های گردشگری تحت نظارت میراث فرهنگی تعداد پنج باب مدرسه با بیش از ۱۲۵ اتاق با ظرفیت ۵۰۰ نفر را برای اسکان مسافران نوروزی پیش‌بینی کرده‌ است. 

او ادامه داد: همچنین برای موارد اضطراری سالن‌های ورزشی شهرستان نیز برای اسکان موقت در نظر گرفته شده‌ است. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020112417608

برچسب‌ها