اسکان ۳۷ هزار و ۹۵۷ مسافر نوروزی در نهبندان خراسان جنوبی

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نهبندان از اسکان ۳۷ هزار و ۹۵۷ مسافر از آغاز ستاد اجرایی خدمات سفر در نهبندان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، حسین شبانی با اشاره به سفرهای نوروزی بیان کرد: از ابتدای فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر از ۲۶ اسفند 1401 تاکنون، ۳۷ هزار و ۹۵۷ نفر در نهبندان اسکان داشته‌اند.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نهبندان ادامه داد: از این تعداد ۱۹ هزار و پنج نفر در اماکن متبرکه و میقات الرضا‌های شهرستان و ۱۸ هزار و ۹۵۲ نفر در سایر مراکز اسکان شهرستان ازجمله کمپ‌ها، بوم‌گردی‌ها پارک‌ها و حاشیه میدان و بلوارها اسکان داشته‌اند.

او تعداد بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی و فرهنگی و زیارتی را ۱۱ هزار و ۲۵۰ نفر عنوان کرد و گفت: همچنین شش هزار و ۴۶۳ نفر از جاذبه‌های طبیعی شهرستان بازدید داشته‌اند.

شبانی اظهار کرد: تعداد بازدید نظارتی از مراکز خدماتی، اقامتی، پذیرایی بین‌راهی که به‌صورت مشترک با دستگاه‌های عضو ستاد هم ۲۰ مورد است.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نهبندان بیان کرد: در راستای خدمات‌رسانی بهتر به مسافران شش هزار بروشور و معرفی جاذبه‌ها تاریخی و طبیعی شهرستان به همراه یک هزار نقشه شهرستان و استان تهیه شده است‌.

او از چاپ ۱۰۵ مترمربع بنر معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و نصب در مراکز پرتردد و روستاهای هدف گردشگری خبر داد و گفت: راه‌اندازی 2 بازارچه صنایع‌دستی دائمی در میدان ورودی شهر و حاشیه پارک بسیج و 2 بازارچه موقت صنایع‌دستی در مسجد ابوالفضل (ع) و در روستای دهسلم از دیگر اقدامات انجام شده بود.

شبانی تصریح کرد: در سه‌نقطه شامل کیلومتر ۵۵ نهبندان – بیرجند، حاشیه تالاب کجی و میدان ورودی شهر سیاه‌چادر نصب شده است.

او ادامه داد:‌ راه‌اندازی کارناوال‌های شادی در  ۲۹ اسفند1401 و یکم فروردین 1402 از ساعت ۱۶ تا ۲۱ شب، اجرای برنامه‌های نمایشی توسط انجمن نمایش شهرستان و موسیقی سنتی برای مسافران در میدان ورودی و مردم در سطح شهر از دیگر اقدامات انجام شده است.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نهبندان بابیان اینکه در روز اول عید در محل پایگاه آسبادها روستای خوانشرف نوروزگاه برگزار و بازی‌های بومی و محلی نیز اجرا شد، تصریح کرد: پخت نان محلی در میدان ورودی شهر در سیاه‌چادر روستای دهسلم از دیگر اقدامات انجام شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402011413615

برچسب‌ها