بازدید بیش از ۱۵ هزار مسافر نوروزی از بنا‌های تاریخی تایباد خراسان رضوی

فرماندار و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان تایباد گفت: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا پایان روز ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، ۱۵ هزار و ۵۰۸ نفر مسافر و گردشگر از بنا‌های تاریخی شهرستان تایباد بازدید کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، مهدی دونده با اعلام این خبر گفت: بازدید این تعداد مسافر و گردشگر نوروزی امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشته است.

فرماندار و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان تایباد ادامه داد: بازدید از مجموعه تاریخی مزار مولانا زین‌الدین ابوبکر تایبادی، میل کرات، مزار شاهزاده قاسم شهر مشهد ریزه، رباط عباس‌آباد و موزه مردم‌شناسی در این ایام بیشترین بازدیدکننده را داشته است.

فرماندار و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان تایباد گفت: همزمان با آغاز سال جدید و بهار طبیعت ۲ ایستگاه استقبال از مسافران نوروزی در مبادی ورودی شهرستان تایباد از سمت شهرستان‌های خواف و تربت جام راه‌اندازی شد.

دونده تصریح کرد: برپایی جشن نوروزگاه یکی دیگر از مهم‌ترین برنامه‌های روز‌های ابتدایی تعطیلات نوروزی در این شهرستان بود که در روستای فرمان‌آباد تایباد برگزار شد.

او با اشاره به اینکه محور‌های مواصلاتی تایباد یکی از مهم‌ترین جاده‌های شرق به جنوب کشور  است، گفت: در تعطیلات نوروزی سال‌جاری ۱۳ نفر از مسافران و گردشگران کشور افغانستان از بنای تاریخی مزار مولانا زین‌الدین ابوبکر تایبادی بازدید کردند.

همچنین نظام‌الدین کارگذار رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شهرستان تایباد گفت: در این شهرستان ۱۲۳ اثر طبیعی شناسایی شده و ۷۲ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد.

این شهرستان ۱۴۵ هزار نفری در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020114770691

برچسب‌ها