عملیات مرمت و بازسازی راسته پنبه‌فروشان بازار تاریخی اردبیل آغاز شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردبیل از آغاز عملیات اجرایی مرمت و بازسازی راسته پنبه‌فروشان بازار تاریخی اردبیل خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، محمدرضا شایقی گفت: عملیات اجرایی مرمت و بازسازی راسته پنبه‌فروشان بازار تاریخی اردبیل از امروز آغاز شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردبیل افزود: با توجه به اینکه مرمت بازار تاریخی اردبیل جزو مطالبات مردم، بازاریان و اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان است، هماهنگی‌های لازم انجام و با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، اداره‌کل راه و شهرسازی و فرمانداری اردبیل مرمت این قسمت از بازار تاریخی شروع شد.

او تاکید کرد: با توجه به تعهدات موجود، اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان در این پروژه مرمت قسمت شارع، پایه‌ها، گنبد، سردر و کف‌سازی راسته پنبه‌فروشان را در موعد حداکثر شش ماهه انجام می‌دهد.

شایقی با اشاره به تامین اعتبار این پروژه از محل اعتبارات بازآفرینی شهری، ادامه داد: پیش از این راسته اونچی میدان به صورت کامل در قسمت شارع مرمت و احیا شده و مرمت سرای زنجیرلو نیز با پیشرفت فیزیکی 25 درصد در حال اجرا است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020115292377

برچسب‌ها