اقامت 7 میلیون و 880 هزار نفر در هرمزگان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: از 16 اسفند 1401 تا 13 فروردین سال‌جاری، 7 میلیون و 880 نفر در هرمزگان اقامت داشته‌اند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، محمد محسنی با اعلام این خبر گفت: مجموع ورود مسافران و گردشگران به استان که ملاک ماندگاری گردشگر و مسافر این پهنه جغرافیایی است تا امروز 7 میلیون و 880 هزار نفر مسافر بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه از این میزان 3 میلیون و 800 هزار نفر سفر دریایی به جزایر داشته‌اند، افزود: این سفرها 88 هزار تردد دریایی توسط لندینگ کر افت‌ها و شناورهای دریایی بوده است.

او افزود: این آمار شامل قامت در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و  اضطراری است که نسبت به سنوات مشابه تا به امروز 45 درصد رشد داشته است.

محسنی ادامه داد: استان هرمزگان یکی از پرجاذبه‌ترین استان‌هایی است که در این فصول میزبانی مسافران و گردشگران را داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان اظهار کرد: بالغ‌بر 2 میلیون نفر از مسافرانی که هرمزگان را به‌عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده‌اند، از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، دست‌ساز و ... بازدید کرده‌اند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020115395442

برچسب‌ها