فروش بیش از 7 میلیارد تومانی محصولات صنایع‌دستی لرستان در ایام نوروز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از فروش بیش از هفت میلیارد تومان محصولات صنایع‌دستی لرستان در ایام نوروز امسال خبر داد.

به‌‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور اظهار کرد: از 28 اسفندماه 1401 تا پایان تعطیلات نوروزی هفت میلیارد و 200 میلیون تومان از محصولات صنایع‌دستی لرستان به فروش رسیده است که رشد بیش از 100 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با بیان اینکه ۱۵ بازارچه‌های نوروزی صنایع‌‌دستی ویژه ایام نوروز در استان برپا شد که از این تعداد سه بازارچه تخصصی صنایع‌دستی توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی و ۱۲ بازارچه نوروزی صنایع‌دستی با همکاری شهرداری‌ها برپا شد، افزود: در نوروز امسال بیشترین استقبال از بازارچه صنایع‌دستی محوطه باغ گلستان قلعه تاریخی، فرهنگی فلک‌الافلاک بود که حدود سه میلیارد تومان فروش داشته است.

او ادامه داد: این بازارچه‌ها در مجموع شامل ۱۱۲ غرفه هستند که ۶۴ غرفه با همکاری شهرداری‌ها و ۴۸ غرفه نیز توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی ایجاد شده است.

حسن‌پور با اشاره به فعالیت حدود هفت هزار هنرمند در 90 رشته صنایع‌دستی در لرستان بیان کرد: محصولاتی که در غرفه‌های نوروزی امسال به مردم عرضه شد شامل رشته‌های گلیم‌بافی، ماشته‌بافی، البسه محلی اقوام لر، خراطی چوب، تولیدات چرمی دست‌دوز، ورشوسازی، میناکاری، نمدمالی، قلم‌زنی روی ورشو، نقاشی روی چوب، مس چکشی، چوغابافی، جاجیم‌بافی، سفال و سرامیک بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: در نوروز امسال در کنار محصولات صنایع‌دستی، سوغات لرستان از جمله عسل و شیرینی بلوط نیز با استقبال خوب مسافران نوروزی همراه شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020117309740

برچسب‌ها