بازدید 85 هزار نفر از باغ شاهزاده ماهان در ایام نوروز/ رکورددار بیشترین بازدیدها در کرمان

مدیرپایگاه میراث جهانی باغ شاهزاده ماهان گفت: باغ شاهزاده ماهان در تعطیلات نوروز، با 85 هزار نفر بیشترین تعداد بازدیدکننده را در بین اماکن تاریخی استان کرمان به خود اختصاص داد که رکوردی بی‌نظیر در گردشگری این استان است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، فوزیه فرحبخش اظهار کرد: پایگاه میراث جهانی باغ شاهزاده ماهان در راستای جذب گردشگر و مسافر نوروزی بحث ارائه خدمات مناسب در ابعاد کمی و کیفی را در اولویت خود قرار داده و با تمهیدات اندیشیده شده و برنامه‌هایی که در بخش‌های مختلف تدارک دید توانست، شرایط مساعدی برای حضور پررنگ مسافران نوروزی در این بنای جهانی مهیا کند.

مدیرپایگاه میراث جهانی باغ شاهزاده ماهان افزود: این پایگاه جهانی در کنار برنامه‌ریزی‌های مناسب، برای رفع نیاز گردشگران و استقبال شایسته از هموطنان، تلاش زیادی را به کار برد که منجر به رشد تعداد گردشگران شد.

او با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و تفریحی در باغ شاهزاده ماهان طی نوروز 1402 بیان کرد: برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات، اجرای موسیقی سنتی و شعرخوانی محلی، برگزاری بازی‌های بومی و حاجی فیروز و عمو نوروز از جمله این برنامه‌ها در باغ شاهزاده ماهان بود.

 مدیر پایگاه میراث جهانی باغ شاهزاده ماهان افزود: اجرای برنامه شتر سواری و اسب سواری در محوطه پارکینگ و اجرای نمایش عروسکی، توزیع بروشورهای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان کرمان، معرفی تورهای گردشگری روزانه توسط راهنمایان گردشگری و همچنین برپایی سیاه چادر عشایری از دیگر برنامه‌های تدارک دیده برای ایام نوروز بود.

او بیان کرد: اجرای سفره هفت‌سین و نمایشگاه عکس در داخل حمام باغ تاریخی شاهزاده، ایجاد فضای بازی کودکان در محوطه اجرای نمایشگاه عکس، برگزاری مسابقه عکاسی، برنامه‌ شاهنامه‌خوانی و ... را هم در ایام نوروز ۱۴۰۲ اجرا کردیم.

فرحبخش به نظرسنجی از مسافران نوروزی در باغ شاهزاده ماهان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: طبق این نظرسنجی اکثر مسافران از خدمات ارائه شده در این باغ جهانی رضایت داشتند و نورپردازی باغ شاهزاده را از دلایل مهم جذب گردشگران عنوان کردند.

انتهای پیام/

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020117459488

برچسب‌ها