فروش 250 میلیون تومانی در نمایشگاه صنایع‌دستی نوروزی سبزوار

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سبزوار از فروش 250 میلیون تومانی در نمایشگاه صنایع‌دستی و آثار هنری نوروزی این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، حسنعلی حبیب‌پور با اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه در خانه تاریخی ترشیزی و پایگاه اطلاع‌رسانی گردشگری پارک بهمن سبزوار، موسسه فرهنگی رویش و آرامگاه اسرار برگزار که مورد استقبال گردشگران و شهروندان قرار گرفت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سبزوار  ادامه داد: این نمایشگاه‌های ویژه نوروز 1402 از 15 اسفند 1401 تا 15 فروردین سال‌جاری برپا شد.

حبیب‌پور افزود: برنامه‌های فرهنگی، هنری و آیین‌های سنتی نوروز ، اجرای موسیقی مقامی، شاهنامه‌خوانی  از دیگر برنامه‌هایی است که در حاشیه این نمایشگاه‌ها اجرا شد.

او تصریح کرد: منبت‌کاری، معرق چوب، معرق کاشی، زیورآلات سنتی، خراطی، مسگری، تذهیب، سوزن‌دوزی، رنگرزی، توربافی، تنورمالی، پشم‌ریسی، قلم‌زنی و جاجیم‌بافی از صنایع دستی سنتی شناسایی شده در شهرستان سبزوار است.

سبزوار از شهرهای تاریخی و فرهنگی در غرب استان خراسان رضوی  است که با بیش از 100 اثر، شش موزه، جاذبه‌های طبیعی کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و تولید ۱۵ نوع صنایع‌دستی و سنتی ظرفیت قابل توجهی در عرصه گردشگری دارد.

مجموعه تاریخی زعفرانیه، مساجد پامنار و جامع، آرامگاههای حاج ملاهادی سبزواری و کاشفی، مناره تاریخی خسروگرد و مصلای تاریخی بخشی از مکان‌های دیدنی سبزوار هستند. سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020117770170

برچسب‌ها