غار علیصدر پربازدیدترین جاذبه گردشگری استان همدان در ایام نوروز/ بازدید 78 هزار نفر

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان با اعلام اینکه غار علیصدر با 78 هزار بازدید، پربازدیدترین جاذبه استان همدان بود، گفت: در نوروز سال‌جاری، 920هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی استان در تعطیلات نوروزی بازدید کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، علی خاکسار، گفت: از 24 اسفند 1401 ستاد اجرایی خدمات سفر استان کار خود را آغاز به کار کرد و تا پایان 13فروردین‌ماه 1402 بالغ بر 111هزار نفرشب اقامت در همدان داشتیم.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان ادامه داد: بالغ بر 50 درصد در اقامتگاه‌های رسمی شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، بوم‌گردی‌ها، مجتمع‌های اقامتی و خانه مسافرهای مجاز اسکان داده شدند و مابقی در اقامتگاه‌های غیررسمی شامل مهمانسرای ادارات و مراکز اقامتی وابسته به اداره آموزش و پرورش و مراکز اسکان اضطراری اقامت داشتند.

خاکسار تصریح کرد: بالغ بر 920 هزار نفر بازدید از جاذبه‌های تاریخی استان در تعطیلات نوروزی انجام شد که از این آمار 222 هزار نفر مربوط به جاذبه‌های فرهنگی تاریخی، 150هزار نفر مربوط به موزه‌ها و ما بقی از جاذبه‌های طبیعی مذهبی و... بازدید کردند.

او افزود: بیشترین میزان بازدید در استان مربوط به غار علیصدر است که 78هزار بازدید کننده داشت، رتبه دوم مربوط به آرامگاه بوعلی با 36 هزار و 500 بازدید کننده است.

خاکسار ادامه داد: باغ موزه دفاع مقدس برای نخستین بار آمار خوبی داشت و رتبه سوم را با 30 هزار بازدیدکننده به خود اختصاص داد و آرامگاه باباطاهر نیز با 29 هزار بازدیدکننده رتبه چهارم را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020117889349

برچسب‌ها