اقامت ۴۶ هزار مسافر در اقامتگاه‌های استان زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از اقامت ۴۶ هزار مسافر در اقامتگاه‌های استان زنجان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، سید سعید صفوی گفت: ظرفیت‌های اقامتی استان در درجه اول مربوط به هتل‌ها، مهمانپذیرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و تأسیسات گردشگری است و مابقی آن نیز مدارس آموزش و پرورش، خانه‌های استیجاری و کمپینگ‌های شهرداری‌ها در سطح شهرهای استان بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان با اشاره به اینکه ظرفیت اقامت رسمی استان زنجان شامل ۱۰ هتل، ۴ هتل آپارتمان، ۲ اقامتگاه سنتی و مهمان پذیر و خانه مسافر است، اضافه کرد: استان زنجان ۵۳ اقامتگاه رسمی با ظزفیت اسکان یک‌هزار و 700 نفر دارد.

او با اشاره به اینکه در قالب اسکان فرهنگیان و خوابگاه‌های دانشجویی نیز ظرفیت استان افزایش داشت، افزود: این اقامتگاه‌ها شامل ۲۰۰ تخت بود که برخی از گردشگران در نوروز در آن‌ها اقامت یافتند.

صفوی ادامه داد: در تمام سفرهای نوروزی ۴۶ هزار نفر در اقامتگاه‌های رسمی استان اسکان کردند که این آمار نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

او از انجام ۶۹۹ بازدید نظارتی از اماکن اقامتی نوروزی خبر داد و گفت: همچنین هشت مورد شکایت در ایام ثبت شده بود که به موقع پاسخگویی شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402011793173

برچسب‌ها