افزایش 40 درصدی فروش نوروزی صنایع‌دستی خراسان رضوی

مدیرکل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: از ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱ تا 15 فروردین‌ماه 1402، ۱۲ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان محصولات هنرهای سنتی و صنایع دستی استان به فروش رفته که در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۴۰ درصد افزایش داشته است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، سید جواد موسوی  با اعلام این خبر گفت: در مدت مشابه سال گذشته هشت میلیارد و ۷۷۴ میلیون تومان فروش در این بخش ثبت شده است.

مدیرکل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با بیان اینکه امسال نسبت به سال‌های گذشته رونق بازارچه‌های صنایع‌دستی در سراسر خراسان رضوی پررنگ تر بود، تصریح کرد: در نوروز سال‌جاری ۵۲ بازارچه فروش صنایع‌دستی با ۷۱۰ غرفه برپا شده بود و ۲۵ شهرستان استان میزبان این تعداد بازارچه بودند.

او اظهار کرد: بیشترین فروش محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی مربوط به فرت‌بافی، چرم، سفال، سرامیک، بافته‌های داری، زیورآلات و گوهر سنگ‌ها و در نهایت محصولات چوبی بوده است.

هم اکنون در تمام کشور ۲۹۴ رشته صنایع‌دستی شناخته شده وجود دارد که ۹۲ رشته از این تعداد در خراسان رضوی زنده و فعال است. همچنین چهار رشته رنگرزی سنتی، چاروق‌دوزی، نمدمالی و قفل‌سازی سنتی که تا پیش از این فراموش شده بود نیز اکنون در این استان احیا شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020118770364

برچسب‌ها