مرمت بنای تاریخی قلعه دختر فیروزآباد در دستور کار وزارت میراث‌فرهنگی

نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین در مجلس از مرمت بنای تاریخی قلعه دختر فیروزآباد از محل اعتبارات 2 درصد نفت و گاز خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمدمهدی فروردین با اشاره به بازدید نوروزی خود به همراه معاون گردشگری و امور زائران استانداری از میراث‌های ماندگار شهرستان فیروزآباد، گفت: در نوروز امسال از قلعه دختر فیروزآباد، کاخ اردشیر بابکان، شهر گور، روستای دهبرم و امامزاده داوود خرقه و تنگه هایقر بازدید کردم.

نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین در مجلس هدف از این بازدید را رفع کمبود های اداره میراث‌فرهنگی فیروزآباد از جمله نیروی انسانی، مرمت آثارباستانی، حصارکشی، اکتشافات و اختصاص بودجه بیشتر و نبود خودروی سازمانی بیان کرد و افزود: در این بازدیدها، برای به نمایش گذاشتن کشفیات موجود نیز پیشنهادهایی از جمله احداث موزه در فیروزآباد ارائه شد و مقرر شد با پیگیری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان فارس محقق شود.

او اضافه کرد: بنای تاریخی قلعه دختر شهرستان فیروزآباد از محل اعتبارات 2درصد نفت و گاز این شهرستان نگهداری، تعمیر و مرمت خواهد شد. از جمله بخش‌های این بنای تاریخی که از محل اعتبارات مذکور تعمیر خواهد شد، پلکان آن از کنار معبر تا خود بنای تاریخی است.

فروردین یادآور شد: قلعه دختر فیروزآباد که در 6 کیلومتری جاده فیروزآباد به شیراز و در دامنه کوهی مشرف به جاده قرار دارد مربوط به دوره ساسانی است، این قلعه مستحکم در سه سطح ساخته شده بود و ورود به آن از طریق پلکانی مارپیچ که به حیاط اصلی تراس میانی می‌رسید انجام می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020119622698

برچسب‌ها