مرمت و بازسازی راسته پنبه‌فروشان بازار اردبیل در مرحله اتمام آواربرداری

معاون میراث‌فرهنگی استان اردبیل از اتمام آواربرداری قسمت‌های تخریب‌شده راسته پنبه‌فروشان بازار تاریخی اردبیل و ادامه روند بازسازی این راسته خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، کریم لطفی امروز 24 فروردین ماه 1402 گفت: با شروع عملیات مرمت و بازسازی راسته پنبه‌فروشان بازار تاریخی اردبیل امروز عملیات آواربرداری در قسمت‌های تخریب شده این راسته به پایان رسید.

معاون میراث‌فرهنگی استان اردبیل افزود: مرمت این راسته با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی استان و اداره کل راه و شهرسازی و با تامین اعتبار از محل اعتبارات باز آفرینی شهری در حال انجام است.

او تاکید کرد: با توجه به مطالبه مردم و بازاریان و بنا به ضرورت سامان‌دهی هرچه سریعتر راسته پنبه‌فروشان، عملیات اجرایی در این پروژه با سرعت ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود که تا شش ماه آینده مرمت و بازسازی این بخش از بازار تاریخی به اتمام برسد.

لطفی ادامه داد: در راستای بازسازی و مرمت بازار تاریخی اردبیل پیش از این راسته اونچی میدان به صورت کامل بازسازی شده و مرمت سرای زنجیرلو نیز به صورت همزمان در حال انجام است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020124292451

برچسب‌ها