عزم جدی منطقه آزاد ماکو برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از عزم جدی این سازمان برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری برای ایجاد واحدهای بوم‌گردی و توسعه گردشگری نوین با ساخت زیپ‌لاین، کارتینگ و ... در سال‌جاری خبر داد.

به‌گزارش میراث‌‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، حسین گروسی با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای توسعه و رونق گردشگری در سال‌جاری اظهار کرد: امسال ۵۲ طرح اولویت‌دار و دارای مزیت اقتصادی در منطقه آزاد ماکو رونمایی شده است که از میان آن‌ها 9 مورد مربوط به حوزه ‌گردشگری است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: این طرح‌ها شامل شهربازی، رستوران، مجموعه‌های تفریحی، پل معلق و اقامتگاه‌های بوم‌گردی بوده که برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ماکو برای معرفی به سرمایه‌گذاران تهیه شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به ویژگی‌های این منطقه برای جذب سرمایه‌گذاران ادامه داد: انرژی ارزان و در دسترس، نیروی انسانی ماهر، نیروگاه‌های برق، معافیت‌های مالیاتی و مشوق‌های گمرکی در حوزه واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات مربوط به راه‌اندازی خطوط تولید، قرار گرفتن بزرگترین مرز زمینی کشور در این منطقه بخشی از مهمترین مزایای منطقه آزاد ماکو برای حضور سرمایه‌گذاران است.

گروسی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: این منطقه در سر حد چهار كشور ایران، تركیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار دارد و دارای موقعیت جغرافیایی منحصر به‌فردی است و با برخورداری از صدها جاذبه بکر طبیعی و آثار منحصر به فرد تاریخی و فرودگاه دارای ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر است.

او گفت: دخمه سنگی فرهاد، عمارت كلاه‌فرنگی، كاخ باغچه‌جوق، حمام تاریخی ماكو، پل پنج چشمه، قره كورپو(پل سیاه)، پل قلعه‌جوق، كوه قیه، كوه چركین، ساختمان بیمارستان قدیمی ارتش و سد بارون از جمله جاذبه‌های گردشگری منطقه آزاد ماکو به حساب می‌آید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار کرد: این منطقه به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان‌های ماكو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و به تنهایی بیش از ۷۵ درصد كل مساحت مناطق آزاد كشور را به خود اختصاص داده است.

گروسی با اشاره به استقبال مسافران نوروزی از سفر به منطقه آزاد ماکو گفت: نوروز امسال بازدید مسافران از این منطقه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چندین برابر شده بود به‌گونه که کاخ باغچه‌جوق ماکو در سطح استان دومین مکان تاریخی پربازدید محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه هر ساله جشنواره‌های مختلفی نیز برای معرفی ظرفیت‌های این منطقه برگزار می‎‌شود، خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره پرواز پاراگلایدرها، ماهی‌گیری، جشنواره دوقلو‌ها، موسیقی سنتی و ... از جمله آن‌ها هستند.

انتهای پیام/

 

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020128378151

برچسب‌ها