راهنمایان گردشگری استان قم ۱۰ زبانه شدند

مسئول آموزش گردشگری استان قم از ۱۰ زبانه شدن راهنمایان گردشگری استان خبر داد و گفت: بیشترین راهنمای گردشگری قم مسلط به زبان انگلیسی هستند.

 به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، محمدحسین حیدری‌فرد اظهار کرد: با توجه به زائرپذیری شهر مقدس قم، در طول سال میزبان گردشگران زیادی از کشورهای خارجی هستیم که لزوم آشنایی با زبان‌های خارجه توسط راهنمایان گردشگری را دو چندان می‌کند. 

مسئول آموزش گردشگری استان قم در ادامه با بیان فعالیت ۲۰۰ راهنمای گردشگری در استان قم افزود: راهنمایان گردشگری استان به ۱۰ زبان زنده دنیا، انگلیسی، عربی، فرانسه، آلمانی، اسپانیایی، چینی، روسی، ترکی استانبولی، کره‌ای و پرتغالی آشنایی کامل دارند. 

او ادامه داد: بیشترین راهنمای گردشگری در استان قم به زبان انگلیسی و سپس زبان عربی تسلط و آشنایی کافی دارند. 

حیدری‌فرد در ادامه ظرفیت حوزه‌های علمیه در توسعه صنعت توریسم را مورد توجه قرار داد و گفت: طلاب علوم دینی بعد از گذراندن دوره‌های کوتاه مدت گردشگری و آزمون جامع و برگزاری مصاحبه زبان تخصصی می‌توانند به عنوان راهنمای گردشگری فعالیت کنند. 

مسئول آموزش گردشگری استان قم در ادامه نقش راهنمایان گردشگری به عنوان سفیران فرهنگی در تعامل با گردشگران خارجی را مهم دانست و افزود: تسلط به زبان خارجه مهم‌ترین پل ارتباطی بین راهنمایان گردشگری با توریست‌های خارجی محسوب می‌شود. 

او در پایان با بیان اهمیت یادگیری زبان خارجه در عرصه گردشگری بین‌المللی عنوان کرد: دوره زبان خارجه به راهنمایان گردشگری این امکان را می‌دهد که با یادگیری زبان، نقش مهمی در برآورده‌سازی اهداف و انتظارات گردشگران خارجی در رضایت از سفر داشته باشند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020128684221

برچسب‌ها