عملیات مرمتی بنای تاریخی رباط فیض‌آباد خراسان رضوی آغاز شد

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از آغاز عملیات مرمتی بنای تاریخی رباط فیض‌آباد شهرستان مه‌ولات در آستانه 29 فروردین روز بناها و محوطه‌های تاریخی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، احسان زهره‌وندی با اعلام این خبر گفت: به‌منظور احیای بنای رباط تاریخی که هویت شهر فیض‌آباد است در مرحله اول اقدامات لازم به منظور جذب سرمایه‌گذار در سال گذشته انجام شد.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده توسط سرمایه‌گذار طرح‌های لازم برای مرمت این اثر تاریخی تهیه و توسط شورای فنی استان تایید شد.

او تصریح کرد: با شروع مرمت رباط تاریخی فیض‌آباد، سرمایه‌گذاران دیگری برای استفاده از ظرفیت بناهای تاریخی شهرستان از جمله دیگر رباط‌ها و عمارت‌ها اعلام آمادگی کردند.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: رباط فیض‌آباد از بناهای تاریخی مربوط به دوره قاجاریه است که در سال 1381 به شماره 6874 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

زهره‌وندی ادامه داد: مرحله اول مرمت و احیای بنا شامل پاکسازی جداره‌ها، تعویض آجرهای تخریب شده، کف‌سازی غرفه‌ها محوطه‌سازی حیاط بنا است.

او اظهار کرد: برآورد انجام شده برای مرمت، تجهیز و بهره‌برداری از بنا مبلغ 140 میلیارد ریال است که در چند مرحله اجرایی خواهد شد.

شهرستان مه ولات در استان خراسان رضوی و در فاصله 220 کیلومتری از مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020128770714

برچسب‌ها