لوح ثبت محدوده تاریخی روستای کنگ در فهرست آثار ملی ایران رونمایی شد

لوحِ ثبتِ محدوده تاریخی روستای کنگ در فهرست آثار ملی ایران طی مراسمی هم‌زمان با روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی با حضور مسئولان استان، فرماندار شهرستان طرقبه شاندیز و جمعی از مسئولان شهرستان رونمایی شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، احسان زهره وندی سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با تبریک روز جهانی و محوطه ها به بیان ارزش‌های فرهنگی و تاریخی این روستا پرداخت.

او ادامه داد: با توجه به میراث‌پایه بودن گردشگری در ایران، وجود بافت تاریخی روستای کنگ در فهرست میراث فرهنگی ایران امتیازی برای رشد و رونق گردشگری این روستا خواهد بود.

هم چنین مسئول ثبت آثار تاریخی، فرهنگی، ملموس و ناملموس اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از مردم مهمان‌نواز روستای زیبای کنگ گفت: ویژگی‌های روستای تاریخی کنگ از جمله کالبد، معماری خاص و منحصر به فرد، قدمت تاریخی آن، میراث ناملموس آن و هم‌چنین موقعیت مکانی آن، از دلایل قرار گرفتن در فهرست آثار ملی ایران است.

محمود طغرایی ادامه داد: انجام اقداماتی در زمینه حفظ این اثر، از جمله تاسیس دفتر فنی در کنگ، مستندسازی، تاسیس پایگاه میراث‌فرهنگی کنگ و از همه مهم‌تر حفظ میراث‌فرهنگی ناملموس این روستا که آداب، رسوم و فرهنگ آن است، می‌تواند از جمله فعالیت‌های مهم در حوزه میراث‌فرهنگی باشد.

آیین رونمایی از لوح ثبت ملی محدوده تاریخی روستای کنگ با حضور پررنگ اهالی روستای کنگ برای حفظ این اثر مهم و ارزشمند برگزار شد.

محدوده تاریخی روستای کنگ به شماره ۳۳۰۱۰ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفته است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020130770288

برچسب‌ها