بازدید بیش از 20 هزار نفر گردشگر از جاذبه‌های استان مرکزی در تعطیلات عید فطر / 22 هزار نفر اقامت در مراکز اقامتی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از ثبت 20 هزار بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان و ثبت اقامت بیش از 22 هزار 256 مسافر در تعطیلات عید فطر خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌ستی استان مرکزی، مصطفی مرزبان گفت: ستاد اجرایی خدمات سفر استان پس از فعالیت در ایام نوروز در تعطیلات عید فطر نیز به مسافران و گردشگران خدمت‌رسانی کرده است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اظهار کرد: در تعطیلات عید سعید فطر ظرفیت مراکز اقامتی استان به بیش از  22 هزار نفر رسید.

مرزبان ادامه داد: با آغاز موج جدید سفرها همزمان با عید سعید فطر از ۲۹ فروردین‌ماه تا 2 اردیبهشت‌ماه سال‌جاری بیش از 22 هزار نفر در اقامتگاه‌های رسمی، غیر رسمی و اضطراری اقامت کردند.

او تصریح کرد: در این مدت یک‌هزار و 665 نفر در هتل‌ها، چهار هزار و 179 نفر در مجتمع‌های گردشگری، سه‌ هزار و 125 نفر در مهمان‌پذیرها و 26 نفر در هتل آپارتمان‌ها اقامت داشتند، همچنین بوم‌گردی‌های استان مرکزی پذیرای 609 نفر، و خانه مسافرها پذیرای 88 نفر بودند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: یک هزار و 975 نفر نیز در مجتمع‌های خدمات بین‌راهی، هشت هزار و 380 نفر در اقامتگاه‌های غیررسمی اقامت داشتند.

به گفته مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در مدت یاد شده 197 هزار  و 500 نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده‌اند که جاذبه‌هایی مانند غار نخجیر،  آبگرم محلات و مسجد جامع ساوه بیشترین آمار بازدید مسافران را به خود اختصاص داده‌اند.

مرزبان با بیان اینکه در این مدت 13 بازدید نظارتی از مراکز گردشگری استان انجام شده است، اظهار کرد: شش واحد از تاسیسات گردشگری استان به دلیل ارائه خدمات مناسب به گردشگران تشویق شدند.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر 1402020472129

برچسب‌ها