شرکت 4 هزار نفر در سومین جشنواره بومی، محلی عشایر زنجان

سومین جشنواره بومی، محلی عشایر با اجرای برنامه‌های مختلف در روستای قره اوغلانلو شهرستان زنجان برگزار و با استقبال شرکت‌کنندگان روبرو بود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، داود آبیان گفت: چهار هزار نفر در سومین جشنواره بومی، محلی عشایر در روستای قره اوغلانلو شهرستان زنجان شرکت کردند.

سرپرست معاونت گردشگری زنجان افزود: این جشنواره فرصت مناسبی برای استان است. امید می‌رود با اجرای برنامه‌های مصوب و آتی شاهد ثمربخشی هر چه بیشتر این رویداد برای توسعه استان باشیم.

مهدی باقری بیان کرد: در جریان این رویداد و در قالب جشنواره عشایر، برنامه‌ها و مسابقات مختلفی چون بازی‌های محلی عشایر، آیین‌های جامعه عشایری، نمایشگاه‌های مختلف محصولات تولیدی، صنایع‌دستی و چیدمان داخلی آلاچیق‌های عشایر اجرا شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان اضافه کرد: عشایر قره اوغلانلو نیز با برپایی سیاه‌چادر و با پخت نان محلی، چای کوهی و آش محلی از حاضران در این جشنواره پذیرایی کردند.

او ادامه داد: در این جشنواره علاوه بر حضور عشایر استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی عشایر ۱۴ روستای استان زنجان نیز شرکت کرده بودند.

باقری خاطر نشان کرد: استقبال شهروندان از این جشنواره بسیار چشمگیر بود به‌طوری که چهار هزار نفر حضور داشتند که امیدواریم برای سال‌های آینده به شکل مطلوب‌تری برگزار شود. روستای قره اغلانلو در ۸۵ کیلومتری جاده زنجان تبریز سه راهی سرچم واقع شده است.

در این جشنواره مقامات دولتی شرکت کردند و این جشنواره با همکاری بخشداری زنجانرود، هلال احمر، سپاه، نیروی انتظامی، اداره ورزش و جوانان و اداره حمل و نقل شهرستان زنجان و بسیج برگزار شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020209931762

برچسب‌ها