بازدید شورای بین‏‏ دولتی راهداران کشورهای مستقل مشترک المنافع از آرامگاه فردوسی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: اعضای شورای بین‏‏ دولتی راهداران کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) در قالب تور علمی‌گردشگری در مسیر جاده ابریشم از آرامگاه فردوسی بازدید کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، سید جواد موسوی امروز یکشنبه دهم اردیبهشت ماه 1402 با اعلام این خبر گفت: در این رویداد ۲۲ نفر از مدیران راه با ملیت‌‏های مختلف (روسیه، تاجیکستان و ازبکستان) با استقبال همتایان ایرانی (سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‏ای) و با میزبانی (کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران) از مرز باجگیران وارد کشور شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی افزود: شرکت‌کنندگان در این تور علمی و گردشگری از مجموعه فرهنگی‌تاریخی آرامگاه فردوسی بازدید کردند و با ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری شهر تاریخی توس آشنا شدند.

موسوی یادآور شد: شهر تاریخی توس در مسیر جاده تاریخی و فرهنگی ابریشم قرار داشته است و نقطه اتصال ایران با کشورهای همسایه بوده است.

توس شهری کهن در 25 کیلومتری شمال غرب مشهد است. این شهر یادگار دوره‌  هخامنشیان و پایتخت ایالت پارت در شمال شرقی ایران است.

شهر توس که نامش بیش از همه چیز یاد فردوسی را در ذهن تداعی می‌کند در آبان ماه سال ۱۳۷۵ با تمامی ارگ و بارو به شماره ۱۷۵۸ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020210770708

برچسب‌ها