مرمت بافت تاریخی محله «ته ده» بیرجند/ پیشنهادی برای خانه هادوی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: بافت تاریخی محله «ته ده» بیرجند بااعتباری حدود پنج میلیارد تومان مرمت می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی صبح دوشنبه 11 اردیبهشت ماه 1402 در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه اظهار کرد: نوروز سال جاری اتفاقات بسیار خوبی در حوزه اطلاع‌رسانی و معرفی جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی رخ داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۰۰ دقیقه تولید محتوا داشتیم، بیان کرد: یکی از اتفاقات مهمی که پیگیر آن هستیم، تهیه یک بسته برای فصل گردشگری خراسان جنوبی است.

تدوین یک بسته برای فصول گردشگری خراسان جنوبی

شاه‌وردی ادامه داد: برنامه‌ریزی ما بر این است که سه ماه مهر، آبان و آذر را به‌عنوان ماه‌های هدف گردشگری استان قرار داده و در راستای جذب گردشگر رویدادهای و جشنواره‌های مرتبط با حوزه گردشگری را به این ماه‌ها منتقل کنیم.

او افزود: این موضوع نیاز به هم‌افزایی همه ادارات و دستگاه‌های مرتبط دارد که خواستاریم موردتوجه قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های اداره‌کل معرفی چهره‌های شاخص شهرستان‌ها است، گفت: یکی از چهره‌های فرهنگی بسیار مهم در خراسان جنوبی مرحوم آیت‌الله هادوی است.

شاه‌وردی با اشاره به اینکه در حال حاضر خانه مرحوم هادوی در ملکیت راه و شهرسازی است، ادامه داد: ما پیشنهاد داده‌ایم که این خانه در ملکیت راه و شهرسازی باقی بماند ولی طی یک قرارداد، بهره‌برداری آن به میراث‌فرهنگی واگذار شود که تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

یک پیشنهاد برای بهره‌برداری از خانه مرحوم هادوی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی  با اشاره به اینکه البته در حوزه بازسازی و مرمت خانه مرحوم هادوی همکاری‌های خوبی با ما داشته‌اند، یادآور شد: سال گذشته در زمینهٔ مرمت خانه مرحوم آیت‌الله هادوی حدود ۱۵۰ میلیون تومان هزینه کردیم.

شاه‌وردی در زمینهٔ خانه شریف و امکان بازدید از آن ادامه داد: خانه شریف به‌صورت کامل به بهره‌برداری نرسیده و در صورت بهره‌برداری کامل و فعالیت قالب بوتیک هتل باید همیشه باز باشد.

او با اشاره به اینکه در حوزه مرمت بافت فرسوده شهرستان‌های استان برنامه‌ریزی‌های بسیار دقیقی داشته‌ایم، گفت: به‌ عنوان‌ مثال برای مرمت بافت محله «ته ده» بیرجند حدود ۴.۵ تا پنج میلیارد تومان در نظر گرفتیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با بیان اینکه در زمینهٔ مرمت و بهسازی بافت قدیمی شهرستان‌ها به دنبال استفاده از ظرفیت ستاد بازآفرینی هستیم، ادامه‌ داد: برای بافت قدیمی ثبت‌ شده در شهرستان بشرویه 2میلیارد تومان و برای خوسف یک میلیارد تومان گذاشتیم.

در پایان این جلسه از خبرنگاران فعال در ستاد خدمات سفرهای نوروزی تجلیل شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402021113274

برچسب‌ها