سامان‌دهی مقبره الشعرا، مقبره ثقه‌الاسلام و قائم مقام فراهانی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از سامان‌دهی مقبره الشعرا، مقبره ثقه‌الاسلام و قائم مقام فراهانی توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه‌زاده ضمن اعلام این خبر گفت: اعتبار پروژه سامان‌دهی مقبره الشعرا از اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأمین می‌شود و شهرداری تبریز به عنوان مجری و پیمانکار پروژه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان کارفرما و ناظر عمل می‌کند، در حال حاضر سامان‌دهی صفه شمالی قسمت بیرونی این مجموعه تمام شده و ساماندهی بخش جنوبی آن نیز در حال اجراست.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی ادامه داد: نمای بیرونی این پروژه در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع و نمای درونی آن با زیربنای ۶هزار مترمربع در حال اجرا بوده و نمای بیرونی و سنگ کاری آن در آینده نزدیک به پایان می‌رسد.

او افزود: با اتمام بازسازی مجموعه فرهنگی و تاریخی مقبره‌الشعرا در ایام هفته برنامه‌های فرهنگی و ادبی در مقبره‌الشعرا برگزار خواهد شد تا مراجعه‌کنندگان تمام اوقات بتوانند در این فضای ادبی منحصربه‌فرد از داشته‌های ادبی و فرهنگی این دیار بهره‌مند شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی همچنین از سامان‌دهی پارک مقبره الشعرا، مقبره ثقه‌الاسلام و قائم مقام فراهانی توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد.

حمزه‌زاده اظهار کرد: با سامان‌دهی این مراکز فرهنگی و مذهبی، ارتباط بصری و هویتی این اماکن و امامزاده سیدحمزه با مقبره الشعرا برقرار می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402021142290

برچسب‌ها