مرمت بناهای تاریخی زنجان نیازمند عزم استانی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در بازدید از مساجد تاریخی چهلستون و مسجد یری پایین گفت: زمانی که صحبت از حفظ آثار فرهنگی می‌شود، نیازمند عزم جدی در این زمینه هستیم؛ هرچند این عزم جدی در کنارش تعامل بین دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی را نیاز دارد.

به گزارش میراث آریا از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان طی سال‌های گذشته در این مسیر گام‌های ارزشمندی برداشته است. اعتبارات و امکانات میراث‌فرهنگی زنجان برای حفاظت از آثار تاریخی بسیار ناچیز و محدود است و برای رسیدن به یک اتفاق خوب در این زمینه نیازمند هم‌افزایی و راهکارهای جدید هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان بیان کرد: بخش خصوصی در حفظ میراث فرهنگی بسیار موثر است و باید از ظرفیت‌های این بخش استفاده بهتری شود، احیای بناهای تاریخی و جذب سرمایه‌های بخش خصوصی در میراث فرهنگی استان زنجان باید متبلور شود.

محمد گلشنی مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری زنجان گفت: مشارکت عمومی و خصوصی به دلیل محدود بودن منابع دولتی ضروری است و باید مسئولان و نخبگان استان برای این مهم بستر سازی کنند.

گلشنی افزود: مرمت مساجد تاریخی همچنان در دستور کار است و تکمیل پروژه‌های موجود و نیمه تمام اولویت اصلی استان است.

معاون میراث‌فرهنگی زنجان بیان کرد: ما سعی خواهیم کرد در صورت تامین اعتبار از محل مرمت‌های اضطراری و منابع دیگر مسجد یری پایین و مسجدچهلستون را مرمت کنیم اما هر دو مسجد نیازمند اعتبارات زیادی هستند.

 محمدرضا محمدپور بیان کرد: دو جلسه و بازدید از مسجدیری پایین و مسجدچهلستون برگزار شد و همچنین در این جلسه اعضای هیات امنا خواسته‌های خود را  درباره مرمت اضطراری بیان کردند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020213931544

برچسب‌ها