نمایشگاه حجاب و عفاف در منطقه‌ گردشگری آبشار ارزنه شهرستان باخرز برگزار شد

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باخرز از برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف در منطقه‌ گردشگری آبشار ارزنه این شهرستان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، علی خاکباز روز جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر افزود: این نمایشگاه دارای غرفه‌هایی با موضوعات عفاف و حجاب‌، ایثار و شهادت، صنایع‌دستی و پوشاک سنتی ایرانی و اسلامی برپا شده است.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باخرز با بیان‌ این‌که ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و حفظ ارزش‌های اسلامی وظیفه‌ای همگانی است، گفت: این نمایشگاه به همت پایگاه بسیج خواهران شهرستان باخرز برگزار شده است.

خاکباز تصریح کرد: این نمایشگاه تا ۲۳ اردیبهشت ماه جاری همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ پذیرای بازدیدکنندگان است.

او با اشاره به محل برگزاری این نمایشگاه گفت: دره ارزنه یکی از مهم‌ترین تفرجگاه‌های این شهرستان است که روزانه بیش از ۸۰۰ نفر به این مجموعه مراجعه می‌کنند.

آبشار دره ارزنه از جاذبه‌های طبیعی روستای ارزنه، از توابع شهرستان باخرز در استان خراسان رضوی است و از آن با نام آبشارهای سه‌گانه یاد می‌کنند. در بالادست آبشار اول، آبگیری وجود دارد که با وجود دشواری مسیر، مورد علاقه گردشگران است. سه آبشار به ترتیب، آبشار اول با ۶۰ متر ارتفاع در ضلع جنوب غربی آبگیر، آبشار دوم به‌صورت پلکانی با ۲۵ متر ارتفاع در جنوب آبگیر و آبشار سوم در ضلع غربی آبگیر هستند. این آبشار در هفتم تیرماه ۱۳۹۹ با شماره ۷۳۰ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسیده است.

ارزنه یکی از روستاهای زیبای بخش مرکزی شهرستان باخرز در استان خراسان رضوی است که در فاصله 275 کیلومتری شهر مشهد (مرکز استان)، 14 کیلومتری شهر باخرز و 63 کیلومتری شهر تایباد و ۱۲۰ کیلومتری شهر تربت حیدریه قرار  دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020215770643

برچسب‌ها