جلسه بررسی مسائل و مشکلات میراث‌فرهنگی و گردشگری شهرستان رودسر برگزار شد

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میرا‌ث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: استان گیلان در زمینه ثبت آثار نسبت به سایر استان‌های کشور پیشتاز است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان‌ صبح پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ جلسه بررسی مسائل و مشکلات میراث‌فرهنگی و گردشگری شهرستان رودسر با حضور جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محمدرضا شهابزاده فرماندار شهرستان رودسر، حجت‌الاسلام صفری نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی، ولی جهانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان در فرمانداری رودسر برگزار شد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی با بیان اینکه مرمت، حفظ حریم آثار تاریخی و رعایت قوانین مربوط به حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باید با جدیت پیگیری شود، اظهار کرد: اهمیت اداره کل میراث‌فرهنگی بر هیچ کس پوشیده نیست.

واحدی به ثبت جهانی آثار در گیلان اشاره کرد و افزود: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در گیلان اهتمام ویژه‌ای برای ثبت آثار دارد.

او بیان کرد: گردشگری گیلان در ثبت جهانی آثار، گوی سبقت را از استان‌های دیگر ربوده و خوشبختانه آثار خوبی در گیلان به ثبت رسیده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی اضافه کرد: این آثار در شناساندن جاذبه‌های میراثی و گردشگری می‌تواند نقش اساسی داشته باشد.

واحدی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان گیلان پایلوت گردشگری کشور است باید در خصوص جذب سرمایه‌گذار و ایجاد زیرساخت گردشگری اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

او با اشاره به اینکه اجماع کشوری و ملی برای ایجاد زیرساخت گردشگری در کشور وجود دارد، گفت: اخیراً مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای در قانون بودجه گذرانده که ۵درصد از محل تملک‌دارایی‌ها به استان‌ها اختصاص یابد که با هماهنگی دستگاه‌ها دیگر، زیر ساخت‌های گردشگری گیلان از این قاعده مستثنی نیست.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی با تاکید بر اینکه به اداره کل دستور داده شده که زیر ساخت‌های هر شهرستان را مشخص کند، ادامه داد: هر شهرستانی باید به میزان ۵درصد از این میزان اعتبار خود را به زیر ساخت گردشگری بدهد تا این نهضت بزرگ در کشور اجرا شود.

او تصریح کرد: استان گیلان با توجه به زیرساخت‌ها و جذب مسافر و ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند این مصوبه را اجرا و زیرساخت‌های گردشگری را در گیلان فعال کند.

محمدرضا شهابزاده در این جلسه بیان کرد: رودسر با داشتن جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی و ظرفیت‌های مناسب، یکی از مقصدهای مهم گردشگری است و تلاش داریم تا در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، توسعه و همکاری با بخش‌های خصوصی داشته باشیم.

در این جلسه رئيس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رودسر و جمعی از فعالان حوزه گردشگری نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020216709393

برچسب‌ها